Toyotin direktor Akio Toyoda već godinama izražava nezadovoljstvo električnim automobilima, njihovim utjecajem na radna mjesta u autoindustriji, praktičnost… Nije stoga čudno što je Toyota poprilično skromno krenula s električnim automobilima, a u pozadini cijele priče radi na novoj tehnologiji. Preradila je turbobenzinski motor koji umjesto benzina koristiti vodik. Taj motor ne koristi tehnologiju gorivih ćelija (te električni motor) nego gotovo klasični benzinski motor s cilindrima, klipnjačama, radilicom, ventilima. Tu je čak i turbo punjač.
Novi trocilindrični Toyotin motor prvu je primjenu imao na Corolli u japanskom prvenstvu 24 sata i zasad nije bilo problema.
U Toyoti kažu da će emisije štetnih plinova biti gotovo na nuli. Jedino malo onečišćenje nastat će spaljivanjem motornog ulja u motoru. Također, zvuk motora sličan je benzincu, a odziv će biti mnogo bolji jer je vodik zapaljiviji od klasičnih goriva, benzina i dizela.
Prvu je vijest objavio Forbes, a sada o tome piše i Best Car. Konstrukcija slična onoj na Corolli trebala bi ići u serijsku primjenu i to na plug-in hibirdu Prius, koji bi se trebao pojaviti na tržištu 2025. godine. Auto bi trebao emitirati minimalne količine CO2 i dušikovih oksida.
Novi Prius dolazi na tržište sljedeće godine kao klasični hibrid, a ovaj model očekuje se za tri godine. Vijest još nije potvrdila Toyota, ali ovaj bi sustav doista mogao biti spas za motore s unutarnjim sagorijevanjen.