Brojni inženjeri i tehničari rade u raznim dijelovima svijeta na razvoju zrakoplova s električnim pogonom. Airbus na tome radi pod imenom E-Fan. Rolls-Royce, najpoznatiji po mlaznim motorima i gradi svoj Spirit of Innovation, dok Honda razvija svoj eVTOL, koji može poletjeti okomito. Međutim, ni NASA, američka svemirska agencija, ne miruje. Od 2015. na rubu kalifornijske pustinje Mojave, tehničari su radili na X-57 zrakoplovu na električni pogon koji će svoj prvi probni let iz NASA-inog Armstrong Flight Research Centra, u blizini Los Angelesa, obaviti početkom sljedeće godine. X-57 je dvosjed i pokreće ga četrnaest elektromotora, raspoređenih na dva krila. Motori elise dobivaju energiju iz litij-ionskih baterija koje mu daju doseg od 160 kilometara te brzinu od 275 kilometara na sat.
Uz pomoć litij-ionskih baterija, mali, kompaktni električni zrakoplovi poput X-57 mogu letjeti. No, u slučaju velikih zrakoplova, punih putnika i tereta, na primjeru leta od Amsterdama do New Yorka, to je sasvim druga stvar. Današnje baterije za to su neprikladne. Previše su teške da bi omogućile uzlijetanje i let velikih zrakoplova.
– Za pogon Boeinga 737 trebat će vam paket baterija veličine samog zrakoplova. Težina igra još veću ulogu u zrakoplovima nego u automobilima – rekao je Jim Heidmann, vodeći NASA -in izvršni direktor tehnologije zračnog prometa. Taj bi paket također težio puno više od samog aviona.
Avio industrija stoga će i dalje čekati bateriju budućnosti, manju i lakšu. Sve dok nedostaju ovakve baterije, veći zrakoplovi za duge međunarodne letove mogu se pripremiti samo za održivije i klimatski prihvatljive letove uz pomoć hibridne tehnologije, kombinacije baterija i goriva.
U međuvremenu će NASA i ostale tvrtke osigurati da se razvija potrebna tehnologija za električne zrakoplove. Prošli su dani kada je industrija odbacila ideju o zrakoplovima samo na električni pogon. Primjer za to je uspješan let Cessne za devetero putnika koju su modificirali AeroTEC -a i magniX -a.