Njemački magazin Auto Zeitung testirao je na cesti električna vozila i njihovu potrošnju, odnosno odstupanja od WLTP mjerenja. Ova mjerenja potrošnje uvedena su nakon što se prethodni standard NEDC pokazao u neskladu s relanom potrošnjom, odnosno provođen je u laboratorijskim uvjetima. U slučaju potrošnje dizelaša i benzinaca WLTP se pokazao mnogo točnijim, ali kod mnogih modela i dalje ima odstupanja, odnosno brojke na testu su mnogo bolje nego u stvarnosti. Kako je s električnim automobilima? Isto, rekli bismo, a samo su dva vozila u stvarnim uvjetima trošila kao i na WLTP testu ili čak manje od toga. To su Peugeot e-208 i Renault Zoe.
WLTP se koristi od 2018. godine, ali proizvođači automobila ipak su lobirali i uspjeli ublažiti neke njegove testne procedure. Domet novog automobila mjeri se na točno 23 stupnja vanjske temperature, što je idealno. Grijanje i klimatizacija ostaju isključeni tijekom mjerenja, što smanjuje potrošnju goriva.
Neka vozila troše čak i 30 posto više (vrijednosti su u kWh) od deklariranoga.
Odstupanje do deset posto
model | Potrošnja prema proizvođaču * |
Potrošnja u praktičnom testu * |
razlika |
---|---|---|---|
Peugeot e-208 | 17.6 | 17.1 | -3 posto |
Renault Zoe R 135 ZE 50 | 17.7 | 17.7 | – |
Peugeot e-2008 | 17.8 | 18.2 | 2 posto |
Kia e-Niro | 15.9 | 16.3 | 3 posto |
Audi RS e-tron GT | 20.6 | 21.4 | 4 posto |
Mazda MX-30 e-Skyactiv | 19. | 20.2 | 6 posto |
VW ID.4 Pro | 18.9 | 20.2 | 7 posto |
BMW i3 | 15.3 | 16.6 | 8 posto |
Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo | 24.4 | 26.6 | 9 posto |
Odstupanje do 20 posto
model | Potrošnja prema proizvođaču * |
Potrošnja u praktičnom testu * |
razlika |
---|---|---|---|
Opel Zafira-e Life | 27.3 | 30.2 | 11 posto |
Hyundai Kona Electric | 14.7 | 16.6 | 13 posto |
Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro | 17.6 | 19.9 | 13 posto |
Mercedes EQV 300 | 28.1 | 32 | 14 posto |
Porsche Taycan Turbo S. | 24.7 | 28.2 | 14 posto |
Renault Twingo Electric | 16 | 18.3 | 14 posto |
Mini Cooper SE | 15.2 | 17.9 | 18 posto |
Mercedes EQA 250 | 17.8 | 21.1 | 19 posto |
Tesla Model 3 Standard Plus | 14. | 16.8 | 20 posto |
Odstupanje do 30 posto
model | Potrošnja prema proizvođaču * |
Potrošnja u praktičnom testu * |
razlika |
---|---|---|---|
Fiat 500e | 14. | 16.9 | 21 posto |
Škoda Enyaq 80 iV | 16.7 | 20.4 | 22 posto |
Opel Mokka-e | 17.4 | 21.7 | 25 posto |
Audi e-tron S Sportback | 26.4 | 33.2 | 26 posto |
Volvo XC40 P8 AWD | 23.8 | 30.3 | 27 posto |
Tesla Model S Performance | 20 | 26 | 30 posto |
Odstupanje preko 30 posto
model | Potrošnja prema proizvođaču * |
Potrošnja u praktičnom testu * |
razlika |
---|---|---|---|
BMW iX3 | 19.5 | 25.6 | 31 posto |
Polestar 2 Long Range | 19.3 | 25.5 | 32 posto |
VW ID.3 Pro | 15.4 | 21 | 36 posto |
Aiways U5 | 16.6 | 23 | 39 posto |
Ford Mustang Mach-E AWD | 18.7 | 26.5 | 42 posto |
Mercedes EQC 400 4Matic | 22.2 | 33.6 | 51 posto |