Pribjegavali smo raznim metodama, a nekoć se u rezervoare ulijevala i mala količina benzina. To danas nije dobra ideja zbog toga što su dizelski motori precizni poput švicarskog sata i drugo gorivo može dovesti do kobnih havarija. Zašto na niskim temperaturama dolazi do problema s dizelskim gorivom?
Dizel sadrži parafine koji pomažu u boljem podmazivanju i izgaranju u motoru. Kad temperatura padne, ti parafini počinju stvarati kristale. Na preciznu tehnologiju ubrizgavanja goriva riječi poput kristalizacije djeluju kao najgore psovke ili uvrede. Te će se nakupine zaglaviti u filtru za gorivo. Prođu li kristali tu prvu blokadu, krenut će u opasan napad na ostatak preciznih dijelova sustava ubrizgavanja goriva te mogu začepiti cijevi, pumpe i mlaznice. Zbog toga proizvođači u zimsko dizelsko gorivo miješaju posebne aditive koji sprječavaju nakupljanje parafinskih kristala. Dizelsko gorivo s aditivima trebalo bi osiguravati nesmetan rad motora sve do – 20 stupnjeva, tako da smo u Hrvatskoj sigurni…