Klimatska konferencija: Znate li zašto Njemačka i Volkswagen nisu potpisali zabranu benzinaca i dizelaša?

Prema pisanju Financial Timesa, Volkswagen nije potpisao zbog nespremnosti Kine da se obveže na ograničavanje upotrebe ugljena

Na klimatskoj konferenciji COP26 u Glasgowu 24 države potpisale su neobvezujući sporazum o zabrani prodaje novih vozila s motorima na unutarnje sagorijevanje do 2035. godine. Među njima su Meksiko, Poljska, Kanada, Indija, Danska, Austrija, Velika Britanija…, ali nije i Njemačka. Također, potpisali su i Ford, Volvo, Genaral Motors i Daimler, ali nisu ostali poput Volkswagena, Stellantisa, BMW-a, Toyote…

Zašto njih nema na popisu, a nema ni jedne Njemačke, na primjer? Prema pisanju Financial Timesa, Volkswagen nije potpisao zbog nespremnosti Kine da se obveže na ograničavanje upotrebe ugljena. Konkretno, kakva korist od električnih automobila ako ih u Kini pokreće struje dobivena spaljivanjem ugljena u termoelektranama?! Emisije CO2 neće biti manje. S druge strane, Njemačka vjerojatno štiti svoju autoindustriju. 

Općenito, stvarno vrijeme elektrifikacije u regijama poput Afrike i Latinske Amerike, gdje se čini nemogućim postići dekarbonizaciju tržišta u naznačenom vremenskom okviru, također bi moglo biti prolongirano.

Za kraj, čini se da ideja o sintetičkim gorivima sve više hvata zamah. Možda budućnost nije (samo) električna, tim više što se konstantno spominje nerazvijena infrastruktura za punjenje električnih automobila.