Dobra vijest za kupce (rabljenih) električnih vozila: Proizvođači će morati jamčiti kapacitet baterije, a znat će se i sve o njezinom trenutnom stanju!

Svako vozilo morat će prijaviti status baterije relevantnim nacionalnim ili regionalnim tijelima, putem bežičnog prijenosa podataka

Do sada vozači nisu mogli pristupiti pouzdanim informacijama o tome koliko će baterije električnih vozila zadržavati kapacitet tijekom perioda eksploatacije, što dovodi u sumnju održivost njihove investicije. To bi se moglo promijeniti zahvaljujući prijedlogu novog pravnog instrumenta za osiguranje minimalne trajnosti baterija ugrađenih u električne i priključne hibridne automobile, koji je odobrio Svjetski forum za harmonizaciju propisa o vozilima (WP.29), čiji je domaćin Ekonomska komisija UN-a za Europu (UNECE). Ovu odluku podupiru Kanada, Kina, Japan, Republika Koreja, Ujedinjeno Kraljevstvo Velike Britanije i Sjeverne Irske, Sjedinjene Američke Države i Europska unija, a cilj je regulacija degradacije baterija.

Nove odredbe, razvijene kao Globalni tehnički propis UN-a (GTR), zahtijevat će od proizvođača da potvrde da će baterije ugrađene u njihova električna vozila (EV) izgubiti manje od 20% svog početnog kapaciteta tijekom 5 godina ili 100.000 km i manje od 30% tijekom 8 godina ili 160.000 km.

Time bi se spriječilo korištenje nekvalitetnih baterija, čime bi se osiguralo da se u električna vozila ugrađuju samo trajne baterije. To je ključno za povećanje povjerenja potrošača i poboljšanje ekoloških performansi električnih vozila. Dulje trajanje svake baterije pomoglo bi u smanjenju potreba za sirovinama potrebnim za njihovu proizvodnju i smanjenju otpada iz iskorištenih baterija.

Prema predloženoj uredbi, točne informacije o stanju i preostalom kapacitetu baterije bit će besplatno dostupne vlasniku vozila. To će pružiti vrijedne informacije kupcima na tržištu rabljenih električnih vozila.

Svako vozilo morat će prijaviti status baterije relevantnim nacionalnim ili regionalnim tijelima, putem bežičnog prijenosa podataka ili na drugi način koji će se utvrditi ovisno o lokalnim uvjetima.

Usuglašeni prijedlog bit će stavljen na glasovanje na sjednici WP.29 u ožujku 2022. Zemlje koje glasaju za novi zakonski tekst morat će ga prenijeti u svoje nacionalno/regionalno zakonodavstvo s posebnim vremenskim okvirom stupanja na snagu novog zakona, koji bi mogao stupiti na snagu već 2023. godine.