Lanci za snijeg su jedan od najvažnijih dijelova zimske opreme koju trebate ponijeti sa sobom u automobil. Pogotovo ako planirate na skijanje, visoko u Alpe. Osim klasičnih lanaca, već neko vrijeme postoje i tekstilna pomagala vožnju na snijegu koja su se sada razvila u pravu alternativu. Uz mjerenje vučne sile, prvi put je korištena metoda koju je razvio austrijski klub ÖAMTC (koji je i proveo test) za objektivno određivanje prijenosa snage pri startanju na snijegu. Ispitivanje je provedeno u gumama dimenzija 225/50 R17.
Prije svega treba znati ako su lanci obavezni na plavom prometnom znaku, moraju se ugraditi klasični lanci za snijeg – tekstilna pomagala za pokretanje u takvoj situaciji nisu dopuštena.
– Čak i ako niti jedan od devet testiranih modela nije postigao najvišu ocjenu vrlo dobar (pet zvjezdica), ukupni rezultat je pozitivan sa šest dobrih ocjena (četiri zvijezdice) i tri zadovoljavajuće (dvije zvjezdice). Iznenadilo nas je da tekstilna pomagala ni na koji način nisu inferiorna performansama lanaca za snijeg, ako se radi o prijenosu snage pri startanju. Naprotiv, s Michelin Easy Gripom, tekstilni proizvod ima prednost u ovom vrlo važnom kriteriju – naglašava Steffan Kerbl, mehaničar ÖAMTC-a.
Kada su u pitanju montaža i rukovanje, Michelin Easy Grip, Autosock i Goodyear Ultragrip imaju prednosti u odnosu na konvencionalne lance za snijeg.
Činjenica da je šest lanaca za snijeg još uvijek superiorno u odnosu na tekstilne alternative u testu posljedica je njihove pouzdanosti. Steffan Kerbl objašnjava:
– Testne vožnje su vodile, između ostalog, preko suhe rute od maksimalno 50 kilometara, maksimalna brzina bila je temeljena na specifikacijama proizvođača, ali je iznosila najviše 50 km/h. Čak i nakon relativno kratke udaljenosti, vidljivi su jasni znakovi istrošenosti na tekstilnim pomagalima s rupama u strukturi materijala.
Stručnjak ÖAMTC-a nije u potpunosti zadovoljan u tom pogledu, čak ni s nekim konvencionalnim lancima za snijeg. Tragovi trošenja nisu bili pretjerno vidljivi, ali jedna karika lanca u modelu, Pewag Servomatik je pukla, vjerojatno zbog preopterećenja.
Upravljanje | Snijeg | Trošenje | Ocjena | Preporuka | |
---|---|---|---|---|---|
PEWAG Brenta 9 | 2,3 | 1,9 | 1,1 | 1,8 | |
RUD innov8 Hybrid | 2,3 | 1,5 | 2,1 | 1,9 | |
FILMER Super Grip | 2,5 | 1,4 | 2,3 | 2,0 | |
PEWAG Servomatik | 2,0 | 1,3 | 3,0 | 2,0 | |
RUD Centrax | 2,1 | 2,1 | 1,6 | 2,0 | |
KÖNIG easy fit CU 9 | 2,2 | 3,0 | 2,0 | 2,5 | |
MICHELIN Easy Grip Evolution (tekstilni) | 1,9 | 1,3 | 3,6 | 2,6 | |
AUTOSOCK (tekstilni) | 1,8 | 2,5 | 4,6 | 2,8 | |
GOODYEAR Ultragrip (tekstilni) | 1,5 | 2,6 | 4,9 | 2,8 |