Koliko rabljeni električni automobili gube na vrijednosti? Gube li više od benzinaca i dizelaša? Mnogo toga upućuje na činjenicu da bi trebali gubiti na vrijednosti više od automobila s klasičnim motorima. Ne zna se puno o trajnosti baterije, a nove električne automobile države izdašno subvencioniraju pa ih se isplati više kupiti nego neki mlađi rabljeni električni automobil.
Tvrtka Deutsche Automobil Treuhand prikupila je podatke na velikom njemačkom tržištu (analizirala sadašnje cijene rabljenih vozila) i napravila predikciju za tri godine stare modele i, iznenađujuće, došla do zaključka da će trogodišnji električni automobili imati stabilnu vrijednost u odnosu na dizelaše i benzince, odnosno neće biti većih gubitaka.
Tradicionalno, najbolje bi cijenu trebali držati njemački proizvođači Audi i Volkswagen sa svojim modelima ID.3 i Q4 e-tron, koji bi čak trebali biti skuplji od usporedivnog benzinskog modela. Kod ostalih modela pad je nešto veći, ali je i dalje u granicama prihvatljivog jer su ti električni automobili gotovo dvostruko skuplji od sličnih benzinaca.
Električni model | Vrijednost nakon tri godine | Usporedba s benzincem |
---|---|---|
Audi Q4 e-tron 35 | 48.6% originalne cijene | Q3 35: 48.0% |
VW ID.3 | 44.7% | Golf 1,5: 44.5% |
Hyundai Kona Electric | 43.1% | Kona 1,0: 47.7% |
Mini Cooper SE | 40.2% | Cooper S: 48.4% |
Mazda MX-30 | 39.8% | CX-30 2,0: 46.3% |
Opel Corsa-e | 37.7% | Corsa 1,2: 44.0 percent |
Renault Zoe R110 ZE 40 | 37.3% | Clio TCe 90: 45.2% |