O električnoj mobilnosti se naveliko raspravlja i nju se zagovara, ali kako je definirati kao ekološki koncept kad u Njemačkoj ili Kini, na primjer, većina električne energije dolazi i termoelektrana, a one proizvode goleme količine ugljičnog dioksida (CO2), omraženog sakleničkog plina. Potreba za električnom energijom je ogromna, a par tisuća vjetroelektrana izgleda više kao zgodan dekor uz autoceste nego kao ozbiljno rješenje za sve veće potrebe stanovništva i industrije.
Njemački stručnjak za autoindustriju i voditelj Centra za istraživanje autoindustrije (CAR), Ferdinand Dudenhöffer, tvrdi da je povratak nuklearnoj energiji je neizbježan kako bi se pokrenula ekspanzija elektromobilnosti dogovorena između vladajućih stranaka SPD, Zelenih i FDP.
– Ako u Njemačkoj shvaćamo elektromobilnost ozbiljno, ne možemo je provesti bez nuklearnih elektrana – tvrdi Dudenhöffer listu Augsburger Allgemeine.
– Da bi opsluživali električne automobile energijom 2050. godine, trebalo bi nam 39.000 dodatnih vjetroturbina.
To nije izvedivo. Jedini izlaz je izgradnja novih nuklearnih elektrana, koje su danas sigurnije nego u prošlosti. No stranke vladajuće koalicije trenutno se zalažu za ukidanje nuklearne energije. Istovremeno žele 15 milijuna novih električnih automobila na cestama do 2030. godine, a to će značiti ogroman pritisak na opskrbnu mrežu električnom energijom.
Trenutno se vodi ključna rasprava na razini država Europske unije hoće li se nuklearnu energiju nazvati održivom. U slučaju potvrdnog odgovora čeka nas ekspanzija nuklearki, koje su, kao što znate, uglavnom čiste, sve dok se ne dogode havarije poput černobilske ili one u Fukushimi. Nakon njih dobivamo kontaminirani zrak, tlo i vodu, stotine ljudskih žrtava i jednu odličnu televiziju seriju (Černobil). Opet, od nečega moramo živjeti pa se sve čini kao još jedna okrutna Kvaka 22 u kojoj nema rješenja bez kompromisa.