Većina modernih automobila opremljena je automatiziranim sigurnosnim sustavima koji pokušavaju spriječiti sudare. Unatoč njihovoj učinkovitosti, nekim vozačima smetaju pa ih često isključuju. Studija pokazuje koje sustave vozači najčešće isključuju.
Novi automobili danas dolaze s mnoštvom sustava aktivne sigurnosti od kojih se očekuje da će pomoći vozača u opasnim situacijama i osigurati sigurnije putovanje automobilom. To su sustavi poput automatskog kočenja u nuždi, pomoći u otkrivanju vozila u mrtvom kutu i upozorenja o napuštanju trake, zajedno s prilagodljivim tempomatom i sustavima pomoći pri održavanju trake. Neki ljudi vide ove sustave kao korak prema automatiziranoj vožnji, dok ih drugi jednostavno vide kao smetnju.
Što se tiče vozača, oni često te sustave tretiraju kao neugodnosti pa ih zato obično gase kada imaju priliku za to. I to unatoč analizi Consumer Reportsa koja je otkrila da bi ovi sigurnosni sustavi mogli prepoloviti smrtne slučajeve na cestama ako bi postali standardni na svakom novom vozilu.
Erie osiguranje nedavno je naručilo istraživanje u SAD-u iprovedno na 500 vlasnika modernih vozila. Studija je pokazala da vozači isključuju sustave aktivne sigurnosti uglavnom zato što ih smetaju ili čak zbunjuju. Nalaz je u skladu s drugom studijom koju je provela Američka automobilska udruga (AAA) koja je pokazala da sustavi pomoći ne rade dosljedno u stvarnim prometnim situacijama.
Erieva anketa otkriva da vozači najčešće gase adaptivni tempomat, koji koristi radar za održavanje propisane udaljenosti od vozila ispred vas. Gotovo trećina (30%) vozača isključuje ovu značajku jer žele osjećati kontrolu nad vozilom. Druga na popisu je pomoć pri održavanju unutar trake, s 25% vozača koji priznaju da isključuju ovu opciju. Kao razlog je naveden to što im je bilo nezgodno hrvati se s volanom. Isto tako, 21% vozača isključuje sustave upozorenja za napuštanje trake jer se prečesto pale. Čak 22% vozača onemogućuje sustav upozorenja na umor ili manjak pažnje, a razlog je taj što generira previše lažnih upozorenja.
Potom slijede automatsko kočenje u slučaju opasnosti od sudara i nadzor mrtvog kuta. Ove sustave isključuje 11%, odnosno 9% vozača. Na kraju, 6% posto vozača isključuje kameru za parkiranje. Doista je nejasno zašto bi to nekomu smetalo…