Velike promjene: Koji će sve sustavi biti obavezni u automobilima 2022. godine?!

Uredbom EU se propisuje da se od 6. srpnja 2022. svi novi tipovi vozila u osnovnoj opremi moraju opremiti brojnim novim sustavima pomoći

U nadolazećoj godini bit će brojnih inovacija za vozače vozila. EU je već 2019. donijela uredbu, koja će sada i službeno vrijediti od 2022. Uredbom se propisuje da se od 6. srpnja 2022. svi novi tipovi vozila u osnovnoj opremi moraju opremiti brojnim novim sustavima pomoći u vožnji uključujući, primjerice, upozorenje za izlazak iz trake ili upozorenja na pospanost vozača. Modeli predstavljeni prije tog roka imati će vremena da implementiraju obavezne sustave pomoći do 7. srpnja 2024.

Ovdje je pregled nekih od sustava pomoći:

Inteligentna prilagodba brzine (ISA): U budućnosti, sustav pomoći će spriječiti vozače da prekorače ograničenje brzine. Sustav ima digitalne karte cesta i koristi prepoznavanje prometnih znakova kako bi utvrdio poštuju li se ograničenja brzine. Ako je granica prekoračena, sustav na to upozorava zvučnim i vizualnim upozorenjima.

Automatsko kočenjeu nuždi: Od 2022. ovaj sustav postaje obavezan u novim tipovima vozila. Sustav treba samostalno prepoznati opasne situacije i zaustaviti vozilo kako bi spriječio sudar.

Sustav za održavanje vozila u prometnoj traci: Sustav za zadržavanje vozila unutar trake (LKA: Lane Keeping Assist) mnogima je već poznat, ali od 2022. sustav za zadržavanje trake u nuždi (ELK: Emergency Lane Keeping) će postati standard u vozilima. Novi sustav još agresivnije intervenira ako vozilo prijeti napuštanjem kolnika ili krene u jednosmerni nadolazeći promet.

Uređaj za ugradnju alkoholne blokade: Već 2019. godine zemlje EU odlučile su da nova vozila od 2022. moraju imati uređaj za spajanje alcolocka. Prije svega, to bi trebalo biti samo standardizirano sučelje u koje se može ugraditi alkoholni imobilizator.

Detekcija pospanosti: Kako bi se spriječilo drijemanje za volanom, detekcija pospanosti trebala bi analizirati ponašanje vozača u vožnji te akustičnim i optičkim signalima ukazati na to da je vrijeme za pauzu.

Asistent za vožnju za vožnju unatrag: Prilikom vožnje unatrag, pomoćnik bi trebao upozoriti na prolaznike ili druge prepreke.

Memorija podataka o nesreći (crna kutija): Kao i kod crne kutije u zrakoplovu, automobili bi također trebali imati memoriju podataka u budućnosti koja se može koristiti za rekonstrukciju tijeka nesreće.

Svjetlo kočnice u nuždi: Svjetla kočnice i stražnjih pokazivača smjera trepću u kada su kočnice potpuno pritisnute, odnosno kdada se uključi ABS