Volkswagen ne odustaje od dizelaša: Svoje motore je pripremio za upotrebu goriva od jestivog ulja, piljevine…

Volkswagen sada službeno odobrava modele s najnovijom generacijom dizelskih motora za korištenje s tzv. parafinskim gorivima

Volkswagen planira smanjiti otisak CO2 svoje flote u Europi za 40 posto do 2030. godine. Tvrtka se stoga sve više usredotočuje na električna vozila. Kao daljnju alternativu, Volkswagen sada službeno odobrava modele s najnovijom generacijom dizelskih motora za korištenje s tzv. parafinskim gorivima. Ova novorazvijena dizelska goriva koja sadrže biokomponente omogućuju značajne uštede u emsijama CO2 od 70-95 posto u usporedbi s konvencionalnim dizelskim gorivom. Uz svoje ubrzane napore u području električne mobilnosti, Volkswagen sustavno dalje razvija postojeću ponudu s motorima s unutarnjim sagorijevanjem.

Svi Volkswagen modeli s 4-cilindarskim dizel motorima (TDI) isporučeni od kraja lipnja ove godine (CW 25/21) odobreni su za rad s parafinskim dizelskim gorivima u skladu s europskim standardom EN 15940. Prof. Thomas Garbe, voditelj Petrol i Diesel Fuels u Volkswagenu, objašnjava:

– Upotrebom ekološki prihvatljivih goriva u odobrenim Volkswagenovim modelima omogućujemo kupcima diljem Europe da značajno smanje svoje emisije CO2 čim gorivo bude lokalno dostupno. Na primjer, uporaba parafinskih goriva razumna je dodatna opcija posebno za tvrtke s mješovitom flotom koju čine modeli s električnim i konvencionalnim pogonima.

Postoji širok raspon različitih parafinskih goriva. Postoje goriva koja se proizvode od bioloških ostataka i otpadnih materijala kao što je HVO (hidrotretirano biljno ulje), na primjer. Ova se biljna ulja pretvaraju u ugljikovodike reakcijom s vodikom i mogu se dodavati dizelskom gorivu u bilo kojoj količini. Međutim, oni se također mogu 100 posto koristiti kao gorivo. Za proizvodnju HVO-a mogu se koristiti i biljna ulja poput repičinog ulja, ali se maksimalna ekološka korist postiže samo korištenjem bioloških ostataka i otpadnih materijala kao što su rabljeno jestivo ulje, piljevina itd. Biogoriva poput HVO-a već su dostupna na tržištu, a vjerojatno bi se njihov udio mogao povećati na 20 do 30 posto na energetskom tržištu cestovnog prometa u Europi u idućih deset godina.

Parafinska dizelska goriva već se mogu naći na tržištu – u nekoliko slučajeva – pod različitim oznakama proizvoda, npr.:

C.A.R.E dizel,
NEXTBTL,
HVO.

Dostupna su i mnogo raširenija dizelska goriva koja su u skladu sa zahtjevima standarda EN590 i kojima je dodan parafinski dizel. To uključuje:

Dizel R33,
V-Power Diesel,
OMV MaxMotion,
Aral Ultimate Diesel, itd.

Ova goriva mogu se koristiti u svim dizel motorima, čak i starijim motorima.

Osim toga, u budućnosti će postojati i takozvana e-goriva kao što je PtL (Power-to-Liquid). Oni se proizvode iz regenerativnih izvora korištenjem CO2 i električne energije. XtL ili X-to-Liquid, GtL i PtL koriste mogućnost početne proizvodnje sintetičkog goriva iz različitih sirovina, a zatim ga pretvaraju u standardno usklađeno dizelsko gorivo pomoću Fischer-Tropsch procesa. Višak zelene energije ovdje se može iskoristiti u procesu proizvodnje.

Volkswagenova ofenziva električne mobilnosti ponovno se značajno ubrzava kao dio njegove strategije ACCELERATE. Do 2030. planira se povećati udio potpuno električnih automobila koji se prodaju u Europi na preko 70 posto. Usporedno s tim, sustavno će se dalje razvijati flota motora s unutarnjim izgaranjem kako bi se smanjile emisije CO2 i povećala učinkovitost. Tvrtka želi biti potpuno klimatski neutralna do 2050. Na Putu do nule, Volkswagenov cilj za 2030. je smanjenje emisija po vozilu u Europi za 40 posto u usporedbi s 2018. – što znači da će svako Volkswagenovo vozilo tada ispuštati 17 tona manje CO2 u prosjeku tijekom cijelog životnog ciklusa.