U odnosu na isti mjesec prošle godine, prodaja automobila u studenom 2021. pala je za 17,5 posto na području Europske unije, EFTA-e i Velike Britanija. Na navedenom teritoriju registrirano je prošlog mjeseca 864.119 novih vozila, objavila je Asocijacija europskih proizvođača automobila (ACEA).
Prodaja u studenome bila je najlošija otkako je ACEA počela pratiti prodajne brojke 1993. godine. Globalna nestašica poluvodiča i drugi problemi u lancu opskrbe umanjili su isporuku automobila na globalnoj razini. Mnogi proizvođači automobila imaju parkirališta puna već gotovih automobila koje ne mogu isporučiti zbog toga što u njih nisu ugradili ključne funkcije, odnosno čipove.
Prodaja Hyundaija porasla je za 42 posto u studenome, dok je Kia, također dio Hyundaijeva koncerna, rasla 20 posto. Korejski proizvođači iskoristili su odlične veze s proizvođačima čipova, od kojih mnogi imaju tvornice na korejskom tlu.
Volkswagen Grupa, najveći europski proizvođač automobila, zabilježila je pad broja registracija za 31 posto, pri čemu je prodaja marke VW pala 38 posto, Audi 30 posto, Škoda 27 posto i Seat 25 posto. Porsche je ograničio pad prodaje na manje od 1 posto jer su automobili s visokom maržom marke bili prioritet za dobivanje čipova.
U Stellantisu, drugom europskom proizvođaču automobila, registracije su pale za 21 posto, Jeep je pao 36 posto, Alfa Romeo 35 posto, Fiat 25 posto i Opel/Vauxhall također 25 posto. Prodaja automobila Peugeot pala je 20 posto, a Citroen 7 posto. Registracije Grupe Renault pale su za 12 posto, Renault je pao za 21 posto, dok je Dacia rasla 5,7 posto. Ford je pao 44 posto, Nissan je pao 20 posto, a Toyota 9,3 posto.
Jaguar je pao 37 posto, Land Rover 36 posto, a Volvo i Lexus 16 posto. Mercedes-Benz je pao za 25 posto, a BMW za 19,5 posto.