Uvođenje 5G tehnologije neki pozdravljaju, a neki u njoj vide prijetnju. Šefovi dva najveća svjetska proizvođača zrakoplova pozvali su američku vladu da odgodi uvođenje novih 5G telefonskih usluga. U pismu, najviši rukovoditelji u Boeingu i Airbusu upozorili su da bi tehnologija mogla imati ogroman negativan utjecaj na zrakoplovnu industriju.
Ranije je izražena zabrinutost da bi bežična veza 5G mogla ometati elektroniku zrakoplova. Američki telekomunikacijski divovi AT&T i Verizon trebali bi uvesti 5G usluge 5. siječnja 2022. godine.
– Smetnje 5G mreže mogle bi negativno utjecati na sigurnost zrakoplova – rekli su šefovi Boeinga i Airbusa Americas, Dave Calhoun i Jeffrey Knittel, u zajedničkom pismu američkom ministru prometa Peteu Buttigiegu.
U pismu se citira istraživanje trgovačke grupe Airlines for America koje je pokazalo da bi, da su 5G pravila Federalne uprave za zrakoplovstvo (FAA) bila na snazi 2019., oko 345.000 putničkih letova i 5400 teretnih letova bilo suočeno s kašnjenjima, preusmjeravanjem ili otkazivanjem. Njihova zabrinutost odnosi se na radarske visinomjere koje piloti komercijalnih zračnih prijevoznika koriste za sigurna slijetanja u uvjetima niske vidljivosti.
FAA je nedavno izdala direktive koje upozoravaju da bi 5G smetnje mogle dovesti do preusmjeravanja letova, naglasivši da će pružiti više informacija prije datuma uvođenja 5. siječnja. U studenome, AT&T i Verizon odgodili su komercijalno pokretanje bežične usluge C-pojasa za mjesec dana do 5. siječnja i usvojili određene mjere opreza.
Grupacije u zrakoplovnoj industriji naglašavaju da poduzete mjere u ograničenju smetnji nisu dovoljne, a Boeing i Airbus su dali protuprijedlog koji bi ograničio prijenos podataka na mobitelima oko zračnih luka i drugih kritičnih područja. Američka grupacija bežične industrije CTIA rekla je da je 5G siguran i optužila je zrakoplovnu industriju da izaziva strah i iskrivljuje činjenice.