Njemačka koalicijska vlada želi elektrificirati promet, a jedno od važnijih područja je i transportni promet. Mnogi proizvođači već razvijaju električne kamione, ali njihova implementacija u cestovnoj praksi nije baš tako jednostavna. Potrebe transportnog prometa su kompleksne, a električna tehnologija ima brojna ograničenja. Domet je, naravno, na prvom mjestu.
Europska lobistička organizacija Transport & Environment ispitala je u studiji koja se temelji na logistici trgovine REWE u sjeveroistočnoj Njemačkoj jesu li kamioni s električnim pogonima isplativi. Institut ISI Fraunhofer simulirao je 9500 obilazaka u 543 supermarketa s 224 teška kamiona ukupne težine preko 12 tona. Rezultat je porazan za električne kamione. Gotovo 80% obujma prometa, koji osigurava oko 60% vozila, ne može se obaviti električnim kamionima. Preostalih 40% navedenih vozila, odnosno 20% prometa, samo je dijelom ekonomičniji s električnim kamionima jer Institut Fraunhofer uzima u obzir rastuću cijenu CO2 za dizelske kamione (te više cijene goriva) kao i subvencioniranje dodatnih troškova za nabavu i rad električnih kamiona. U obzir nisu uzeti rastući troškovi električne energije s kojima bi situacija bila još gora za električne kamione…
Električni kamioni imaju priliku za uspjeh s visokim subvencijama koje će plaćati porezni obveznici, ali upitno je koliko su čišći od dizelaša, pogovoto na cestama poput njemačkih, gdje većina električne energije dolazi od termoelektrana.