Zaustavni put automobila: Ima li razlika između električnih vozila te benzinaca i dizelaša?!

S teškim električnim vozilima, više kinetičke energije mora se raspršiti, ali nisko težište vozila osigurava dobra svojstva kočenja

Put kočenja automobila ponekad se značajno razlikuje. U testovima Njemačkog autokluba (ADAC), ukupni pobjednik, Porsche 911, zaustavio se od 100 km/h do nule nakon 30,9 metara, Suzuki Jimny je tada još jurio 56 km/h i zaustavio se nakon dugih 45,2 metra. Autoklub je do sada ocjenjivao rezultate ispitivanja kočnica 396 vozila.

Vozila sa sportskim gumama pokazala su se najboljima jer, osim kvalitetnih kočnica, imaju i veću površinu za kočenje. Porsche 911 i BMW M5, koji su također bili uvjerljivi na testu, standardno izlaze iz tvornice na Pirelli P Zero gumama. Seat Leon ST Cupra R i Audi A7, koji su na cesti u različitim modelima Michelina Sport Pilot, pokazali su slično dobre rezultate.

Ulogu guma objašnjva primjer Hyundai Kone Elektric, koja je koristila Nexen gume (model N Fera SU1) te se zaustavljala za 40,3 m, ali je nedavno počeo koristiti Michelin Primacy 4 i treba joj samo 36,1 m.

S druge strane, vrsta pogona ne igra ulogu. Vozila na električni pogon koče jednako dobro kao i benzinski i dizelski motori. Potonji su postigli prosječni put kočenja od 35,6 metara, plug-in hibridi 36,2 metra, a čisto električna vozila 36,0 metara. S teškim električnim vozilima, više kinetičke energije mora se raspršiti, ali nisko težište vozila osigurava dobra svojstva kočenja.