Automatski mjenjači su danas toliko dobri da se gotovo nitko ne sjeća da su svojevremeno dramatično povećavali potrošnju vozila. Čak su i bezstupanjski (CVT) mjenjači postali mnogo uglađeniji pa s njima motori više ne zavijaju u visokim okretajima kao sirene opće opasnosti. Prednosti su velike, pogotovo u gradskim gužvama u kojima ne morate stalno posezati za ručicom mjenjača. S električnim automobilima ručni mjenjači su ionako potrebni poput kanistra motornog ulja u prtljažniku.
Ručni mjenjači polako nestaju sa scene, a u prilog trendovima idu i zbivanja u mikro klasi i i klasi malih gradskih automobila, tamo gdje su bili najviše ukorijenjeni. Uzet ćemo za primjer njemačko tržište. Prema podacima JATO Dynamicsa, u mikro klasi u kojoj su, primjerice, Fiat 500 i Renault Twingo, udjel automatika 2015. bio je ispod deset posto. Samo pet godina kasnije, postotak mikro automobila s automatskim mjenjačem porastao je na 34,3 posto. U prvih deset mjeseci 2021. godine registrirano je 52 posto vozila s automatskim mjenjačima.
U klasi malih automobila u kojoj su Ford Fiesta, Renault Clio, Opel Corsa i VW Polo događaju se velike promjene. U 2015. godini samo oko 15 posto svih kupaca novih automobila odlučilo se za mali automobil s dvije pedale i više od 85 posto za ručni mjenjač, pet godina kasnije broj vozila s automatskim mjenjačima porastao je na 36,5 posto, a u prvih deset mjeseci 2021. prodano je 43,5 posto vozila s automatskim mjenjačima.