U početku priče o Corsi zapravo je bio Kadett. Ovaj model se od 1936. razvijao desetljećima i postajao sve ozbiljniji automobil prerastavši sedamdesetih svojim karakteristikama u kompaktnu klasu. Opel je tada postao svjestan činjenice da treba mali automobil sportskih karakteristika, a prije svega za široke mase mlađe populacije – pogotovo žena. Pri tome je kasnio za Renaultom, VW-om, Peugeotom i Fordom gotovo cijelo desetljeće, kada je naposlijetku u rujnu 1982. automobilski svijet postao bogatiji za Opel Corsu.
Bio je to zapravo rezultat razvoja koji je u Opelu trajao čak 13 godina! Paralelno s razvojem Corse Opel je gradio i moderni pogon za njezinu proizvodnju smješten u španjolskoj Zaragozi. Razlog smještaja tvornice u tom području bio je strateške prirode. Udio prodaje malih automobila na tržištu Španjolske i Italije iznosio je oko 44 posto, Francuske oko 34 posto, dok se u Njemačkoj kretao na još uvijek niskih 12 posto. Dakle, blizina glavnim tržištima uz i jeftiniju radnu snagu bili su odlučujući faktori zašto je Opel upravo na jugu Europe izgradio svoj najmoderniji pogon za proizvodnju automobila.
Interesantno će zvučati da je Opel tek nakon godinu dana prisutnosti na drugim tržištima započeo prodaju u Njemačkoj, a s ciljem da kritičnoj domaćoj publici isporuči automobil bez dječjih bolesti. Tvornica je koštala oko današnjih 1,5 milijardi eura, a zapošljavala je u tri smjene 8200 ljudi uz koje je radilo i 150 robota. Godišnji kapacitet tvornice iznosio je oko 270.000 primjeraka, što je uz kasnija proširenja dosezalo i do rekordnih 369.820 jedinica koliko je Corsa sišlo sa trake u Zaragozi 1991. godine.
Corsa je bila veliki novitet u proizvodnoj politici njemačkog proizvođača, koji je zapravo bio prisiljen na proširenje modelske linije u cilju šire internacionalizacije prodaje. Opel je kasnio u ovom segmentu za glavnim njemačkim konkurentima Ford Fiestom i VW Polom, ali je i imao vremena učiti na njihovim pogreškama. Svega 3620 mm dužine, troja vrata i samo 735 kg težine bili su parametri mališana pokretanog starim provjerenim motorom iz Kadetta A obujma 993 ccm i snage 45 KS, dovoljnih za brzinski maksimum od 140 km/h. Bez obzira na taj minimalizam Opel je veliku pažnju posvetio kvaliteti ugrađene tehnike i same proizvodnje, pasivnoj sigurnosti i aerodinamičnosti.
Amerikanac George Gallion potpisao je već ranije dizajn Mante A i Monze, a sada i Corse. Aerodinamika malog kompakta je brušena u zračnom tunelu Pininfarine u Torinu, a posljedica je bio koeficijent otpora zraka od 0,36 dok je Corsa SR zahvaljujući spojlerima imala i 0,35. Bio je to tada najaerodinamičniji Opel na tržištu uz što je bio i najmanji Opel i GM ikada napravljen!
Corsa je 1982. bila inicijalno dostupna na tržištu s trovratnom karoserijom (od 1985. i sa pet vrata) i kao dvovratna limunzina s klasičnim repom i odvojenim prtljažnikom (od 1984. i sa četvera vrata). Samo u toj prvoj generaciji Corsa je dostupna kao ta limunzina (dužina 3955 mm) s oznakom TR i zahvaljujući većem prtljažniku (obujam od 450 l umjesto 275 l) upravo po mjeri obiteljskih potreba. Razlika u cijeni iznosila je oko 4000 DEM, što je bila trećina cijene najjeftinije Corse u Njemačkoj.
Opel Corsa je imala prednji pogon i motore smještene sprijeda poprečno. Motorizacija se svojedobno sastojala od više benzinskih motora različitih obujma i snage: 1,2 S/55 KS, 1,3 EN 60 KS, 1,3 S/70 KS, 1,3i Kat/60 KS, 1,4i Kat/60 KS… Prva sportska verzija nosila je 1983. oznaku SR raspolagavši sa 70 KS. Potom 1985. dolazi GT sa 60 KS, a prava poslastica za ljubitelje brzine je GSi predstavljen 1988. i koji je sa raspoloživih prvotno 72 pa onda 100 KS, bio sposoban postići brzinu i do 190 km/h.
Zahvaljujući GM-ovoj podružnici Isuzu, Corsa je imala i ponudu dizel motora. Prvo je 1987. predstavljen obični atmosferski dizelaš s 1,5 litre obujma i 50 KS, a potom godinu kasnije i turbodizel sa 67 KS koji je bio opremljen oksidacijskim katalizatorom. Nakon samo dvije godine proizvodnje u Španjolskoj je Corsa uzela 24 posto tržišta, dok je u Europi taj udio iznosio 10 posto! Prvi milijun sa proizvodnih traka silazi 1986. pa potom 1989. i 1991. još po još jedan milijun. Irmscher je osim svoje tuning vizije Corse ponudio i otvorenu Corsu Spider – kabrio verziju sa četiri sjedišta.
Corsa svoju natjecateljsku karijeru proživljava kroz Opel Junior Cup gdje gledatelji dobivaju atraktivnu oktansku predstavu. Brat blizanac Corse u formi Vauxhall Nova također se proizvodio u Zaragozi, ali je bio namijenjen isključivo za tržište Velike Britanije. Treba naglasiti da je Opel upravo sa Corsom započeo i ekološku ofenzivu u svom proizvodnom programu. Obloge kočnica i spojka bez udjela azbesta te trostazni katalizator samo je dio novosti u cilju zaštite prirode. 1990. je i Corsa Eco sa prosječnom potrošnjom 6,1 l/100 km vrijedila za najštedljiviji model u Europi! U Njemačkoj su oko 63 posto kupaca Corse bile žene, a više od polovine njih bile su u dobnoj skupini između 18 i 29 godina starosti.
Godišnja proizvodnja u Zaragozi je redovito prelazila 300.000 primjeraka, što je činilo nešto više od četvrtine ukupne proizvodnje Opela. Opel Corsa A na tržištu je egzistirala od 1982. do 1992. kada produkcija završava sa ukupno 3.105.430 proizvedenih primjeraka. Udio automobila sa dizelskim motorom bio je svega 218.463 primjeraka. Mladenački izgled bio je glavni adut Corse od samog početka, a do danas je ovaj automobil postao jednim od svjetski najprodavanijih u svojoj klasi.