BMW je izveo malu revoluciju: Ima električni motor bez skupih i rijetkih materijala!

Industrija električnih vozila nastoji riješiti problem rijetkih metala, koje je sve teže nabaviti, bez žrtvovanja učinkovitosti motora

BMW-ov električni motor pete generacije, koji će pokretati novi BMW iX M60, pruža rješenje koje kombinira senzibilitet stare škole električnih motora s visokom tehnologijom kako bi se poboljšala učinkovitost bez upotrebe rijetkih minerala. BMW je nedavno najavio da će standardna kombinirana snaga prednjeg i stražnjeg motora njegovog novog SUV-a iX M60 biti 532 KS i 1015 Nm okretnog momenta. Prednji motor će proizvoditi 255 KS dok će stražnji motor u normalnom radu imati snagu od 483 KS.

Dva motora BMW-a iX M60 rade na principu sinkronog stroja napajanog strujom. Odnosno, umjesto trajnih magneta, rotor pokreće precizno odmjereni dovod električne energije. Pogonska jedinica radi u šest faza i ima dvostruki inverter. To omogućuje povećanje vršne snage, koja je dostupna do velikih brzina.

 

Kako bi postigao ove impresivne brojke, BMW je razvio motor pete generacije bez magneta, koji radi kao trofazni sinkroni motor i koristi četke za pokretanje rotora. Četke i komutatori obično stvaraju prašinu i uzrokuju trošenje koje zahtijeva da se povremeno mijenjaju. Zato ih je većina proizvođača električnih vozila odlučila ne koristiti. Međutim, BMW se nada da će upotreba modernih materijala i tehnologija brtvljenja produžiti vijek trajanja njegova motora. Moduli četkica novog motora smješteni su u zatvoreni i zapečaćeni pretinac, eliminirajući kontaminaciju prašinom unutar ožičenja statora/rotora.

Kina kontrolira više od 90 posto svjetskih rezervi rijetkih minierala koji se često rudare robovskim radom. Tvrtke kao što su njemačka tvrtka MAHLE, pa čak i Bentley, razvijaju visokoučinkovite indukcijske motore bez magneta u pokušaju da smanje veliku ovisnost o Kini. BMW je odgovorio sa svojim novim električnim motorom bez magneta. Njegov motor pete generacije ima veću gustoću energije, bolje upravljanje toplinom… Sve to, kaže tvrtka, znači veći broj okretaja, više okretnog momenta i još više snage.