Uveden u srpnju 2016., standard pete generacije za širokopojasne mobilne mreže nije baš savršen. Tehnološki stručnjaci koji rade za Federalnu zrakoplovnu industriju Sjedinjenih Američkih Država upozorili su da radarski visinomjeri koji se koriste u zrakoplovima mogu biti pod utjecajem spektra C-pojasa koji koristi 5G. Direkcija Générale de l’Aviation Civile u Francuskoj također je izrazila zabrinutost, preporučivši putnicima da isključe mobilnu podatkovnu vezu tijekom leta. U Sjedinjenim Državama, dva visoka dužnosnika iz DOT-a i FAA-a zamolila su telekomunikacijske gigante AT&T i Verizon da odgode 5G implementaciju zbog zabrinutosti od mogućih smetnji.
Upravo u vrijeme kada se to sve događa, Agencija Europske unije za sigurnost u zračnom prometu ističe da tehnički podaci dobiveni od proizvođača iz EU-a u ovom trenutku ne nude uvjerljive dokaze za neposrednu zabrinutost u pogledu sigurnosti. U razgovoru za CNN Business u srijedu, nadzornik sigurnosti civilnog zrakoplovstva nadalje napominje da EASA nije svjesna bilo kakvih incidenata u radu uzrokovanih 5G smetnjama. Regulator nadzire 31 državu, a kao što dobro znate, 5G je već operativan u mnogim dijelovima Europske unije. Uprava za civilno zrakoplovstvo nije potvrdila nijedan slučaj 5G smetnji koje su rezultirale kvarom sustava zrakoplova, i to je bit svega.
Postoji, međutim, tehnička kvaka. U Europskoj uniji 5G mreža radi između 3,4 i 3,8 gigaherca, dok SAD trenutno koristi frekvencije između 3,7 i 3,98 gigaherca. Radarski visinomjeri rade između 4,2 i 4,4 gigaherca, stoga rizik predstavlja tehnologija pete generacije u Sjedinjenim Američkim Državama dok EU ima znatnu tampon zonu.