Znanstveni odjeci filma Ne gledaj gore: Imamo li tehnologiju da uništimo asteroid koji bi za šest mjeseci udario u Zemlju?!

Sve se, naravno, svofi na upotrebu nuklearnog oružja...

Filmske teme o asteroidima koje Zemlja privlači poput velikog magneta toliko su česte da se mnogim ljudima već vjerojatno uvukao strah pod kožu. Armageddon, Deep Impact, pa onda i posljednji  film Ne gledaj gore tematizraju tu temu na radost publike i užas nekolicine onih koji ispod naslaga računalnih efekata slute stvarnu prijetnju. Je li moguće u samo šest mjeseci zaustaviti potencijalno ubojito nebesko tijelo koje juri prema Zemlji? U svom radu, koji je ovog tjedna objavljen u bazi podataka Arxiv, znanstvenici Philip Lubin i Alex Cohen sa Sveučilišta u Kaliforniji, Santa Barbara tvrde da je takvo što moguće, odnosno da imamo tehnologiju za zaustavljanje velikih nebeskih tijela.

Kako bismo zaustavili asteroid ove veličine za manje od šest mjeseci, znanstvenici smatraju da bismo morali koristiti, a što drugo nego nuklearne ‘bombice’ kako bismo rastavili objekt.. To je izvedivo s manje od 10 posto trenutačnog svjetskog nuklearnog arsenala. Nuklearne naprave, koje bi bile postavljene na 1000 penetratora u obliku koplja, mogle bi se lansirati pomoću NASA-ina Space Launch Systema ili SpaceX-ovo vozila Starship za višekratnu upotrebu, koji su još uvijek u fazi razvoja. Budući da bi se lansiranje moralo održati pet mjeseci prije nego što je predviđeno da će asteroid udariti priprema bi trebala trajati mjesec dana. Ako bismo uspjeli ispoštovati strogi rok, koplja bi svoj cilj pogodila mjesec dana prije datuma udara. Tada bi se asteroid raspao na mnogo malih i neopasnih komada.

Prema Detlefu Koschnyju, vršitelju dužnosti šefa Ureda za planetarnu obranu Europske svemirske agencije, ideja se čini relativno realnom, ali ima jedan problem. Pripremu za lnsiranje spasonosne rakete teško je organizirati u mjesec dana.

Na kraju, nemojte previše brinuti, u sljedećih 100 godina ne očekuje se prolazak opasnih nebeskih tijela blizu Zemlje.