Veliko istraživanje: Koliko doista električnim automobilima pada doseg na hladnoći?!

Najmanje je gubitke pretrpio kineski SUV BYD Tang, sa samo 11 posto

Niske temperature uzimaju svoj danak kod električnih automobila, a mogući su gubici do 30 posto u dometu. No, neki modeli automobila znatno manje pate od hladnoće od drugih, pokazalo je opsežno testiranje norveškog automobilskog kluba NAF. Od 31 ispitanog vozila, kineski model BYD Tang ima najbolji rezulat.

NAF je testirao na suhoj cesti na temperaturama između nula i minus 10 stupnjeva. Automobili su startali s punom te nezagrijanom baterijom, a izmjerena je udaljenost do potpunog pražnjenja. Tijekom vožnje u stvarnom prometu koristile su se autoceste, seoske ceste i mreža gradskog prometa, ovisno o dometu, trebalo je prevladati visinske razlike do 1000 metara. Grijanje je bilo uključeno, ali vozila su postavljena na Eco način rada.

Najmanje je gubitke pretrpio kineski SUV BYD Tang, koji je na norveškom tržištu prisutan od prošle godine, ali još nije dostupan u ostatku Europe. Model obećava standardni domet od 400 kilometara, a u praksi je postigao domet od 356 kilometara na zimskom testu. Razlika između dvije vrijednosti je 11 posto. Tesla Model Y LR Dual Motor (11,05 posto gubitka dometa) i Porsche Taycan 4 Cross Turismo (11,84 posto gubitka dometa) postigli su također odlične rezultate.

Model 3 LR Dual Motor ponudio je najveći zimski domet na testu s 521 kilometarom, što odgovara razlici od 93 kilometra ili 15,15 posto od ciljane vrijednosti. Mercedes EQS 580 4Matic (513 kilometara/20,47 posto) i BMW iX xDrive 50 (503 kilometra/14,89 posto) također su stigli jako daleko. Najveće gubitke zabilježila je Škoda Enyaq iV80, koja je izgubila 31,83 posto standardnog dometa. Varijanta s pogonom na sve kotače iV80 X pokazala se znatno bolje s gubitkom od 15,5 posto. Sportski Volkswagen ID4 GTX i Audi E-Tron Q4 50 Quattro izgubili su svaki po oko 24 posto, dok je manji ID3 Pro S izgubio samo 20 posto, a slabiji ID4 Pro samo 14,41 posto. Rezultati različitih verzija Porsche Taycana i Audija E-Tron GT pokazali su određene diskrepancije, baš kao i druge verzije pogona BMW-a iX. Iz NAF-a ne nude objašnjenje, ali vjerojatno se radi o različitim verzijama menadžmenta baterija.