Za one koji su ‘stara škola’: Toyota priprema ručni mjenjač za električna vozila?!

Radi se o pseudo ručnom mjenjaču, odnosno cijeli će uređaj biti tu da ugodi vozačima

S električnim automobilima koji su sve češći na europskim cestama, ručni mjenjači nemaju previše smisla. Sve manje ih je u benzincima i dizelašima jer automatici preuzimaju primat. No jedan potez pokazuje da se proizvođači automobila prilagođavaju tržištu, a potražnja za ručnim mjenjačima je još tu. Toyota je u četvrtak podnijela osam novih patenata Uredu za patente i zaštitne znakove Sjedinjenih Američkih Država, koji najavoljuju električno vozilo s ručnim mjenjačem.

Čini se da je Toyota postavila sustav s tri različita načina rada. Jedan zahtijeva od vozača da koristi papučicu spojke i ručicu mjenjača, dok drugi ignorira papučicu spojke (moguće prilikom parkiranja, vožnje unatrag ili u prometnoj gužvi). Treći način ne treba ni papučicu spojke ni ručicu mjenjača. Također u trećem načinu rada, čini se da se svim funkcijama upravlja automatski, pa je automobil poput automobila s automatskim mjenjačem.

Radi se o pseudo ručnom mjenjaču, odnosno cijeli će uređaj biti tu da ugodi vozačima, bez stvarne potrebe, a računalo će prilagođavati rad motora promjenama stupnjeva prijenosa, ovisno o položaju papučice gasa, brzini… Naravno, tu je i pedala kvačila.