Sve više zemalja plaća svojim građanima da na posao idu biciklom, nudeći im u zamjenu povećani neoporezivi dio plaće. To je praksa koju već provode vlade različitih zemalja poput Nizozemske, Belgije, Velike Britanije, Danske ili Njemačke.
U mnogim prilikama, urbane rute koje pređe jedna osoba za volanom vozila lako bi se mogle provesti i biciklom, što se u gradovima sa kompliciranim terenom rješava biciklom uz električnu pomoć. Ova praksa, koja je s pandemijom postala sve popularnija, u nekim je zemljama nagrađena ekonomskim poticajima. Praksu plaćanja onih zaposlenika koji na posao idu biciklom pokrenulo je 2014. godine nekoliko europskih vlada s ciljem smanjenja onečišćenja zraka, potrošnje goriva i poboljšanja zdravlja ljudi. Većina programa koje su uspostavile vlade imaju oblik poreznog poticaja, dodajući dodatni iznos vašoj plaći koju primate u obliku neoporezivog mjesečnog dijela. Ti su programi bili toliko uspješni da s godinama nastavljaju rasti.
Belgija je povećala porezni poticaj za putovanje na posao na 0,25 eura po kilometru. Tako bi put od 10 kilometara na posao mogao značiti dodatni prihod od 1200 eura godišnje bez poreza. Nagrada koja ne uključuje i dobrobiti za zdravlje. Ali Belgija nije jedina koja nudi ovu pogodnost za putovanje na posao biciklom. Nizozemska nudi gotovo sličan program, prema Svjetskom gospodarskom forumu, a Velika Britanija ide malo dalje. Britanski biciklisti koji na putu na posao koriste svoje bicikle dobivaju 0,23 eura po kilometru, čemu se dodaje program poticaja za najam bicikla s mogućnošću kupnje i popusta na odjeću te pribor za biciklizam. U slučaju Luksemburga, porezni poticaj je oko 300 eura za kupnju električnog bicikla za odlazak na posao.