Dok se svijet bori s mogućnošću štetnih klimatskih promjena, automobilska industrija snažno se zalaže za tranziciju prema tehnologijama koje manje zagađuju. Audi također istražuje prednosti obnovljivih goriva. Tvrtka je sada odobrila odabrane modele sa V6 TDI motorima za rad s obnovljivim hidrotretiranim biljnim uljima, kako je izvijestio Autocar. V6 TDI motori kod modela A4, A5, A6, A7, A8, te Q7 i Q8 SUV moći će koristiti obnovljivo dizelsko gorivo, uključujući modele s najsnažnijim motorom od 282 KS. Uskoro će Q5 SUV i A6 Allroad također biti dostupni s V6 TDI motorima kompatibilnim s obnovljim gorivima.
Podsjetimo, četverocilindrični dizelski motori Volkswagen također mogu raditi na obnovljivo gorivo. To je obuhvatilo TDI motore koji se koriste u modelima Volkswagen, Audi, Škoda, SEAT i Cupra.
Hidropročišćeno biljno ulje ili HVO je biogorivo koje se obično proizvodi od otpadnih jestivih ulja, biljnih tvari ili poljoprivrednih ostataka. Kroz proces hidrogenacije materijal se prerađuje u zamjensko gorivo za dizel, bilo da se radi o 100-postotnoj koncentraciji ili pomiješano s fosilnim dizelskim gorivom. HVO goriva imaju prednosti u odnosu na tradicionalnu proizvodnju biodizela, jer su manje osjetljiva na nekvalitetne sirovine. Također je lakše s HVO gorivima nego tradicionalnim biodizelom.
Pokrećući HVO goriva, Audi tvrdi da se emisija CO2 može smanjiti za 70-90% u usporedbi s korištenjem tradicionalnog dizelskog fosilnog goriva. Gorivo također nudi poboljšane performanse, tvrde iz tvrtke.
– Budući da je cetanski broj HVO-a oko 30 posto veći, zapaljivost motora je poboljšana – rekao je Matthias Schober, voditelj razvoja TDI pogonskih sklopova u Audiju
– Pozitivni učinci ovoga posebno su vidljivi pri hladnom paljenju.
Dizelska goriva s višim cetanskim brojevima imaju brže paljenje i obično izgaraju brže i potpunije te imaju bolju učinkovitost.