Svi, manje-više, znamo da će električni automobili dominirati europskom mobilnošću za desetak godina. Slagali se ili ne s tom vizijom, Europske unija donijela je jasna pravila, a proizvođači automobila se prilagođavaju i jasno okreću u smjeru električne mobilnosti. Milijuni električnih automobila u budućnosti će se morati opskrbljivati električnom energijom, a pitanje je može li električna mreža izdržati takav pritisak. Prema studiji elektroenergetske udruge Eurelectric i konzultantske tvrtke EY, europska električna mreža može podnijeti više od 100 milijuna električnih automobila. Međutim, pripreme su neophodne.
Preporučuje se digitalizacija električne mreže kako bi se predvidjelo i optimiziralo ponašanje kupaca, ta kako bi se disperzirali učinci na mrežu i potražnju. Potrebni su i inteligentni punjači i sustavi za pohranu električne energije u gradovima (baterije velikih kapaciteta) kako bi ublažili kratkoročnu veliku potražnju. Dakle, nema problema, ali bi ih moglo i biti, pogotovo u nepovoljnim razdobljima godine (kada je smanjena proizvodnja energije). Sve podsjeća na bivšu državu, nestašice goriva i vožnju par – nepar.
I ova studija pokazuje da Europa treba novu energetsku politiku. Oslanjanje samo na obnovljive izvore energije očigledno neće biti dovoljno za zadovoljavanje svih apetita ili to je otprilike kao da dizača utega u najtežoj kategoriji hranite blitovom i keljom. Za mjesec dana ne bi mogao podignuti ni kuhinjsku stolicu.