Održivo zrakoplovno gorivo (SAF) smatra se najboljim rješenjem koje je trenutno dostupno mnogim igračima u industriji. Ipak, još uvijek se ne proizvodi u velikim razmjerima. Čini se da je to slučaj sa solarnim gorivom, a jedna se zrakoplovna tvrtka sprema postati pionirski korisnik ove obećavajuće alternative.
Obnovljivi izvori energije, kao što su solarna energija i energija vjetra, posljednjih su godina u porastu, a današnja napredna tehnologija može još više proširiti njihov potencijal. Sunčeva toplina može se koristiti za pretvaranje CO2 i vode u sintetičko gorivo za zrakoplove, a švicarska tvrtka Synhelion razvila je tehnologiju za podizanje ovog procesa na novu razinu. Ključni su tzv. solarni tornjevi – ovaj sustav isporučuje sunčevu toplinu na vrlo visokim temperaturama, te je pretvara u sintetski plin (mješavina vodika i ugljika) uz pomoć termokemijskog reaktora, a zatim pretvara plin u gorivo kroz standardnu tehnologiju plin-gorivo. Glavna inovacija ovog rješenja je da sunčevu svjetlost pretvara u najvišu procesnu toplinu – više od 1500 stupnjeva Celzija. Također, ovo jedinstveno rješenje osigurava pohranu toplinske energije za neprekidne operacije.
Synhelion će ove godine izgraditi prvi pogon za proizvodnju solarnog goriva u svijetu u njemačkom gradu Julichu. Ovo inovativno gorivo, koje se također naziva solarni kerozin, počet će se koristiti već 2023. godine, zahvaljujući nedavnom partnerstvu između švicarske kompanije za gorivo te avioprijevoznika Lufthansa Groupe, i SWISS.
SWISS će postati prva zrakoplovna kompanija na svijetu koja koristi solarno gorivo. Dvije zrakoplovne tvrtke također će podržati širenje proizvodnih pogona i u Španjolsku.
Solarni kerozin je opisan kao alternativa fosilnom gorivu koja je učinkovita i ekonomski isplativa, a ispušta samo onoliko CO2 koliko je ušlo u proizvodni proces.