Priča o Nissan Qashqaiju ujedno uključuje i jedan od najvećih pogodaka u povijesti autoindustrije. Tvornica u engleskom Sunderlandu je bila doslovno pred zatvaranjem kad su se u Nissanu (tad je tvrtku vodio Carlos Ghosn) dosjetili koncepta obiteljskog SUV-a, odnosno povišenog kompaktnog automobila. Liste čekanja bile su duge i po nekoliko mjeseci, a prodano je nekoliko milijuna vozila. Danas je situacija drukčija, Nissan više nije sam, konkurencija je žešća nego u engleskoj prvoj nogometnoj ligi i da biste uspjeli morate biti – jako dobri. Ako se druga generacija Qashqaija činila kvalitetnim iskorakom u odnosu na prethodnika, konkurenti su je ipak pregazili. Treća iteracija popularnog modela, koja je pred vama, čini se još ozbiljnijom i spremnijom trajati dulje na tržištu. Zašto? Pokušat ćemo elaborirati.
Dizajn je osobne stvar pa vam tu nećemo nametati mišljenja. U svakom slučaju, Qashqai se doima mnogo impresivnijim i kompaktnijim uživo nego na fotografijama. S digitalnom instrumentnom pločom i velikim ekranom infotainmenta te skupljim i mekšim materijalima novi Nissanov SUV ne lovi trendove, nego postavlja scenu da ova predstava igra dulje. Istovremeno klasična i moderna, kabina je ugodno mjesto za vozača i putnike. Maksimalno je pojednostavljen infotainment s brzim odabirom funkcija i intuitivnim rješenjima, a isto se odnosi i za instrumentnu ploču koja omogućuje nekoliko scenarija samog sučelja.
U odnosu na konkurente, prethodnik je imao dvije ključne mane: manjak prostora na stražnjoj klupi i neudobnost s niskoprofilnim gumama. Ovaj Qashqai duži je za pet centimetara, a to se i osjeti jer se straga sjedi bez prepreka, a i prtljažnik je raskošnih dimenzija. Još je manji od, primjerice, Škode Karoq, ali prostora je napretek.
Drugi problem modela koji je zamijenio bila je pretvrda vožnja. Ni novi Qashqai nije najudobniji u klasi, ali daleko od toga da je neudoban. Njegovi konstruktori pronašli su onu ključnu točku u kojoj se križaju uvjerljive vozne osobine i komfor. U gradu se osjeti da je ovjes nešto tvrđi, ali nema lupanja, sva buka je odlično prigušena. Na otvorenoj cesti Qashqai je ugodan suputnik, s komfornim sjedalima omogućuje vam dugu vožnju bez stajanja za protezanje. Nekih sportskih senzacija i ugođaja u vožnji nema, ali takvo što nećete otkriti u ovoj klasi, odnosno nema konkurenta koji će pohvaliti sportskim upravljanjem i osjećajem za volanom. Novootkrivena ozbiljnost osjeti se i u radu CVT automatskog mjenjača koji je tako programiran da gotovo simulira rad klasičnog automatika. Nema tu poznatog i neugodnog zvuka dugog boravka na visokim okretajima prilikom agresivnijeg dodavanja gasa. Nissanovi inženjeri su odlično programirali mjenjač koji je sad i auditivno uglađen.
Jedna od odluka koja malo začuđuje je da su Nissan i njegov partner odustali od dizelaša, odnosno procijenili su da im se ne isplati raditi na njegovu prilagođavanju novim emisijskim pravilima Europske unije. Ovako zasad imamo dva benzinca, obujma 1,3 litre sa 140 i 158 KS, a u dolasku je inovativna verzija s benzincem koji će funkcionirati kao generator i puniti električni motor. Na testu smo imali verziju s prednjim pogonom (dostupan je i 4×4) te snažnijim motorom. Kao što pretpostavljate, to je već ozbiljnija snaga koja je komplementarna s vozilom teškim tonu i pol. U kombinaciji s mjenjačem, svaki dodir papučice gasa pratit će instantno ubrzanje, a s mnogo momenta i blagom električnom asistencijom Qashqai se ne muči ni pod opterećenjima. Motor je utišan, tako da vam ostaje samo komfor putovanja. Potrošnja ide do osam litara goriva u mješovitoj vožnji (može se održavati na 7,5 litara) i možda u tom dijelu nedostaje kompetentan dizelski motor, za one koji preferiraju nešto štedljiviju vožnju. Svi asistenti, poput zadržavanja vozila u prometnom traku, funkcioniraju besprijekorno.
Nissan Qashqai više ne može ponoviti revoluciju prethodnika. Ne može to niti jedan model u klasi kompaktnih SUV-ova, ali je donio zrelost kakvu ovaj model dosad nije imao. Upravo zbog toga mu predviđamo i trajnost, odnosno mislimo da će se dugo i uspješno nositi s konkurencijom. S najvišom razinom opreme Tekna+ i cijena je poprilično visoka, ali tako je danas sa svim modelima u klasi.
Tehničke karakteristike
MOTOR turbobenzinski, blagi hibrid, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1332 ccm, snaga 116 kW/158 KS pri 5500 o/min, okretni moment 260 Nm od 1800 do 4000 o/min
DIMENZIJE dxšxv 442,5×184,8×162,5 cm, međuosovinski razmak 266,5 cm, prtljažnik 504 l, spremnik goriva 55 l, masa 1497 kg
OVJES sprijeda McPherson, torzijska osovina
PERFORMANSE najveća brzina 192 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,2 s
POTROŠNJA 6,3-6,5 l/100 km (WLTP)
EMISIJA CO2 147 g/km
Euro NCAP *****
+ Kvaliteta, uglađenost, mjenjač,
– Nedostaje jedan dizelski model
Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, klima-uređaj, premium radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, start/stop, navigacija, LED svjetla, kožna sjedala, masažna sjedala za vozača i suvozača, memoriranje vozačeva sjedala, adaptivni tempomat, el. pokretana grijana prednja i stražnja sjedala, pokretanje vozila bez ključa, head-up zaslon, sustav upozorenja na vozilo u mrtvom kutu, automatsko kočenje u slučaju nužde, sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku, aluminijski kotači
Dodatna oprema: dvobojna karoserija (8000 kuna), aluminijski naplatci i multilink stražnji ovjes (3800 kuna)
Cijena: 284.205 kuna