Napredak sigurnosti automobila: Prije 10 godina ovakav sudar ne bih preživio!

Posebne zone apsorpcije sudara, čvršći materijali, zračni jastuci... Sve to danas pomaže

Koliko su napredovali automobili? Mogli bismo o tome teoretizirati koliko hoćete i potrošiti vam previše vremena. No najbolje je to objasniti praktičnim primjerom. Osiguravateljski  institut za sigurnost na cestama (IIHS) je američka udruga koja slična Euro NCAP-u u Europi i primarni cilj joj je poboljšati sigurnost na cestama.

Više od 30 godina Adrian Lund radio je u IIHS-u, te je u posljednja dva desetljeća posebno nadzirao poboljšanje sigurnosti vozila. Kao predsjednik IIHS-a od 2006. do 2017., bio je u prvim redovima. Na kraju je i sam u praktičnim uvjetima, na žalost, osjetio koliko su važni bili napori njegove organizacije, ali i svih drugih koje inzistiraju na poboljšanju sigurnosti.

U nedavnom videu, Lund se prisjeća što se dogodilo kada je imao sudar s BMW-om 540i (2020. godište). Bilo je rano subotnje jutro u kolovozu, Lund je procijenio da je vozio oko 100 km/h na autocesti 95. Tada se iznenada ispred njega pojavio BMW 228i iz 2016. godine, koji je vozio u krivom smjeru, i frontalno ga udario.

– Da se ova nesreća dogodila prije 10 godina, vjerojatno ne bih s vama pričao – rekao je Lund u videu.

Lund je zadobio ozljede u nesreći, ali je ostao živ. Nažalost, druga vozačica nije preživjela, radi se 29-godišnjakinji, koja je polukružno skrenula na autocesti i krenula u krivom smjeru. Ona je izbačena iz vozila jer nije bila vezana pojasom.

Posebne zone apsorpcije sudara, čvršći materijali, zračni jastuci… Sve to danas pomaže. Uzimte u obzir da je i nesretna vozačica jurila barem 100 km/h i da je sila sudara bila stravična. Procjenjuje se da je snaga sudara bila kao da je vozač udario u prepreku pri brzini 160 km/h.