Djeca igraju važnu ulogu u izboru obiteljskih automobila: Novo vozilo bi trebao biti cool, po mogućnosti s lijepim ‘felgama’!

Istraživanje koje je za Ford provela agencija Qrius na više od 500 djece, pokazuje da djeca od 8 do 12 godina vole automobile, redovito pričaju o njima i imaju specifične želje

Sklonost određenoj marki, pouzdanost i sigurnost utječu na proces kupnje automobila. Ipak, postoji još jedan čimbenik koji je do sada bio prilično nedovoljno izložen i podcijenjen – a to je mišljenje djece. Od ispitane djece, 82 posto smatra da su automobili zabavni do vrlo lijepi. Više od 34 posto djece čak i sudjeluje zajedno u procesu kupnje automobila, objavio je Ford. Za proizvođača automobila istraživanje je u Velikoj Britaniji provela agencija Quirus.

Djeca nisu uvijek zadovoljna obiteljskim automobilom. Oko 57 posto ispitane djece kaže da je sadašnji obiteljski automobil lijep, no neki (10 posto) navode da ga se ponekad ili često srame. Često se čuju komentari kritične djece: to je stari model, mislim da auto nije dovoljno sportski i mislim da je to auto za starije. Čak 61 posto djece također razgovara s drugima o automobilima, a tata i prijatelji su najodabraniji sugovornici. Sportski automobil/kupei su najpopularniji (22 posto), a odmah iza njih su  SUV-ovi (21 posto). Slijede kabrioleti i karavani (po 18 posto), pa tzv obični automobili (12 posto), kave vozi većina nas. Manje popularni su pick-upovi (5 posto), mali automobili (2 posto) i kombiji (1 posto).

Prostor je na vrhu popisa ključnih kriterija. Gotovo 97 posto sve djece to smatra važnim. Brzina, luksuz i ekonomičnost također su ozbiljna pitanja. Prema mišljenju većine djece, novi auto bi trebao biti cool, po mogućnosti s lijepim naplatcima. Također mora imati opcije za aplikacije, isto tako internet u autu je obavezan kao i opcija za punjenje pametnih telefona. Dosadašnja istraživanja u Velikoj Britaniji također su pokazala da djeca igraju važnu ulogu u izboru automobila svojih roditelja. Istraživanje provedeno na 1000 roditelja djece u dobi od 5 do 11 godina pokazalo je da je 39 posto očeva otvoreno prema ovom utjecaju, u usporedbi s 33 posto majki.