Borba protiv stradavanja u prometu često ne bira sredstva i najčešće je korisna. No posljednje istraživanje pokazuje da se ponekad i protiv prometno-preventivnih akcija u prometu treba – boriti. Naime, i one ponekad mogu biti opasne.
U američkoj saveznoj državi Teksas često se pokazuju duže poruke na portalima na autocestama. Na ekranima piše: Ne pijte i vozite ili, na primjer, 20 poginulih u prometu ove godine.
Poruke voze tjeraju da promisle, ali učinak možda nije pozitivan. Dapače, čini se da su ovakve poruke na portalima opasne, pogotovo ako imaju previše slovnih znakova ili im je poruka takva da ostavlja tragove na psihi vozača.
Svake godine više od 1,35 milijuna ljudi pogine u automobilskim olupinama. Većina američkih država ima slične znakove. Nova analiza otkriva da možda nemaju željeni učinak. U radu objavljenom u četvrtak u časopisu Science, znanstvenici otkrivaju da su znakovi koji govore o broju smrtnih slučajeva na cesti povezani s blagim povećanjem nesreća (1,35 posto) na dionicama autocesta. Autori studije, bihevioralni ekonomist Joshua Madsen i transportni ekonomist Jonathanom Hall, kažu da mali postotak povećanja nesreća ima opipljiv trag u cijeloj državi. Ova kampanja uzrokuje dodatnih 2600 nesreća i 16 smrtnih slučajeva godišnje samo u Teksasu, s troškovima od 377 milijuna dolara godišnje.
Hall i Madsen sugeriraju da negativno uokvirene poruke privlače previše pažnje i ometaju vozače da reagiraju na promjene u prometnim uvjetima. Znanstvenici koji nisu bili izravno uključeni u projekt kažu da bi problem mogao biti preopterećenost informacijama uzrokovana cjelokupnim dizajnom sigurnosnih poruka.