Test Volkswagen Taiga: Vrlo dobra varijacija na temu kupe SUV-a!

U Taigu će mnogi prepoznati klasičan Volkswagenov dizajnerski jezik, a ispod njegova oklopa krije se i provjerena tehnologija, platforma MQB A0, na kojoj je nastao i posljednji Polo

Taigo je započeo kao Nivus u dalekom Brazilu 2020. godine i među prvima je najavio modu kupe-SUV-ova izvan premium segmenta. Potencijal i prodajni uspjesi šminkerskih pseudoterenaca Volkswagen su natjerali na jedini logičan potez – urediti Novus, preimenovati ga i prebaciti i na europsko tržište. Tako nam je Taigo došao 2022. godine, kad u svom segmentu ima i jednog ozbiljnog europskog konkurenta, Renault Megane Conquest. 

U Taigu će mnogi prepoznati klasičan Volkswagenov dizajnerski jezik, a ispod njegova oklopa krije se i provjerena tehnologija, platforma MQB A0, na kojoj je nastao i posljednji Polo. Tehnološki nema velikih razlika, sve se bazira na novoj elektronici i 1,0-litrenim trocilindrašima te 1,5-litrenom četverocilindričnome motoru sa 150 KS, koji nam je bio na testu s automatskim sedamstupanjskim automatikom. 

Zanimljivo, linija krova koja se spušta prema stražnjem dijelu sugerira da bi moglo biti problema s prostorom na stražnjoj klupi, ali u praksi toga nema i kabina Taiga će se pokazati komfornim mjestom za četvero odraslih ljudi. Iznutra je to klasični Volkswagenov svijet u kojemu su tehnološka rješenja, poput digitalne instrumentne ploče ili ekrana multimedija, okružena ravnim linijama. Možda bi pripadajuća plastika mogla biti malo mekša, ali ionako će rijetko tko čeprkati prstima po tom dijelu automobila. Uz internetsku mrežu, kopiranje sadržaja mobilnog telefona i druge funkcije, multimedijski uređaj ima oštru i atraktivnu grafiku, ali mogao bi malo brže reagirati na zapovijedi prstima. Odnosno, mogao bi biti osjetljiviji. Kontrole klima uređaja sad su odjetljive na dodir, a unatoč tom lijepom tehnološkom detalju, klasični Volkswagenov modul s kotačićima i dugmadi činio nam se funkcionalnijim. 

Volkswagen Taigo pun je provjerene tehnologije, a kao dva primjera treba navesti 1,5-litreni turbobenzinac i DSG mjenjač, koji mu osiguravaju kvalitetnu vožnju i performanse. Motor ima opciju deaktivacije dva cilindra kad vozite bez velikog inputa papučice gasa. Tako se, kažu, u Volkswagenu štedi gorivo. Potrošnja je u nekim realnim uvjetima oko 7,3 litre (u gradskoj vožnji 9,5 litara) što je za navedenu snagu vrlo dobro. Istovremeno, ubrzanja su strelovita, a tek će ponekad mjenjač malo kasniti za vašim željama, pogotovo kad, na primjer, iz šeste brzine odlučite snažnije ubrzati.

Tad će mu u automatskom modu rada trebati djelić sekunde da se sabere i vrati u niži stupanj prijenosa. Pri sekvencijalnom, poluautomatskom mijenjanju brzina upoznat ćete se s brzinom i kvalitetnom mjenjača. Kao i svi moderni SUV-ovi, kojima sport nije na prvome mjestu, i Taigo traži kompromis udobnosti te sigurnosti na cesti. I pronašao ga je! Karoserija je fiksirana na cestu te će, kao i kod većine automobila s prednjim pogonom, Taigo podupravljati ako u zavojima idete brže nego što biste smjeli. U dužim otvorenijim zavojima nema podrhtavanja ili premještanja, Volkswagenov SUV je maksimalno fokusiran. Akustična izolacija je korektna. 

Ovaj Taigo je cijenom zakoračio daleko iznad granice od 200.000 kuna, ali sa smanjivanjem prohtjeva po pitanju opreme i motora, može se proći jeftinije, odnosno platit ćete za prvu verziju oko 20 tisuća eura. Dakle, Volkswagen ima još jedan SUV, uz T-Cross i T-Roc, koji su dimenzijama vrlo blizu, ali u ovom slučaju od viška glava ne boli. Tržište to traži!

Tehničke karakteristike 

MOTOR turbobenzinski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1498 ccm, snaga 110 kW/150 KS pri 5000 o/min, okretni moment 250 Nm pri 1500 o/min

DIMENZIJE dxšxv 426,6×175,7×151,5 cm, međuosovinski razmak 255,4 cm, prtljažnik 440 l, spremnik goriva 45 l, masa 1304 kg

OVJES sprijeda McPherson, torzijska osovina

PERFORMANSE najveća brzina 212 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,3 s

POTROŠNJA 4,3/5,1/6,4 l/100 km

EMISIJA CO2 116 g/km

Euro NCAP *****

+ Motor, mjenjač, vozne osobine 

– Infotainment bi mogao biti brži

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, klima-uređaj, premium radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, start/stop, navigacija, LED svjetla, parkirni senzori, adaptivni tempomat, el. pokretana grijana prednja i stražnja sjedala, pokretanje vozila bez ključa, sustav upozorenja na vozilo u mrtvom kutu, automatsko kočenje u slučaju nužde, sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku, sustav prepoznavanja pješaka i biciklista, aluminijski kotači

Dodatna oprema: automatski klima uređaj, bežično punjenje mobitela, Digital Cockpit Pro, dodatno zatamnjena bočna stakla, LED Matrix glavna svjetla, aluminijski naplatci 17 inča, automatsko uključivanje kratkih svjetala, pozdravno osvjetljenje unutrašnjosti, brisači s intervalnim uključivanjem

Cijena: 236.568 kuna