Što kaže Pravilnik: Kada morate imati rezervni kotač, a u kojim slučajevima vam nije potreban?!

Ova je tematika regulirana Pravilnikom o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama

Što je s rezervnim kotačem i kakva su pravila u Hrvatskoj? Pravilnikom o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama (pročišćeni tekst – Narodne novine, broj 85/16, 24/17, 70/19 i 60/20) propisuju se kategorije vozila, dimenzije, ukupne mase, osovinska opterećenja vozila, uređaji i oprema koje moraju imati vozila te uvjeti kojima moraju udovoljavati uređaji i oprema vozila u prometu na cestama.

Sukladno navedenom članak 94. citiranog Pravilnika propisuje kako vozila kategorije M, N i O, osim prikolica s jednom osovinom, autobusa za gradski promet i vozila namijenjenih za komunalne usluge, moraju imati rezervni kotač s pripadajućom opremom.

Dodatno, rezervni kotač ne moraju imati gore nabrojana vozila, ako su pneumatici ili naplatci opremljeni sigurnosnim sustavom za sigurnu vožnju s ispuhanim pneumatikom ili ako vozilo posjeduje odgovarajuće sredstvo za privremeno osposobljavanje ispuhanog pneumatika (npr. sprej ili pjena u boci pod tlakom itd.).

Rezervni kotač vučnog vozila može se nalaziti na priključnom vozilu.