Trenutak odluke u BMW-u: Razmišlja se jesu li isplativi mali i kompaktni modeli s prednjim pogonom!

Platforma UKL na kojoj se danas nalazi nekoliko modela BMW Grupe, uključujući Mini i BMW X1 sljedeće generacije, neće biti dovoljno velika za nove hibridne pogonske sklopove

Godinama se autoindustrija širila, a sada će se, čini se, sužavati. Naime, novi ekološki propisi i norme tjeraju proizvođače na implementaciju tehnologija koje su skupe, a neke od njih i zauzimaju mnogo više prostora u samim vozilima, poput hibirda. Britanski Autocar javlja da bi ljubitelji BMW-a mogli ostati bez najjeftnijih igrački (koje su za mnoge od nas i dalje nedostižne). Budućnost BMW-ovih malih i kompaktnih modela s prednjim pogonom mogla bi biti ugrožena. Izvor iz BMW-a je Autocaru dojavio da platforma UKL na kojoj se danas nalazi nekoliko modela BMW Grupe, uključujući Mini i BMW X1 sljedeće generacije, neće biti dovoljno velika za nove hibridne pogonske sklopove. Oni će, pak, biti nužni za postizanje niskih emisijskih normi koje traži Europska unija.

Tu je i drugi problem. BMW-ova mala vozila ne prodaju se dobro u SAD-u, premda su kompaktni modeli poput limuzinske serije 1 popularni u Kini i tamo bilježe solidne rezultate.

Proizvođači automobila moraju ugraditi veće katalizatore kako bi smanjili zagađenje. To je samo još jedna potencijalna prepreka s kojom bi se BMW-ovi inženjeri i dizajneri mogli boriti kada planiraju buduće modele temeljene na UKL-u.

Očekuje se da će X1 sljedeće generacije stići s blagim hibridnim plinskim i turbodizelskim motorima te opcijom plug-in hibrida koja možda neće biti dovoljno prilagodljiva da bi opravdala visoke troškove, pogotovo u trenutku kada BMW prelazi na električna vozila. Čak bi i novi Mini mogao imati plug-in hibridnu varijantu, ali samo će vrijeme pokazati je li to moguće i isplativo.

Ako bi BMW odustao od svojih malih vozila, prepustio bi vitalno tržište svojim suparnicima… BMW već godinama vodi prodajnu utrku s Mercedesom i mala vozila su ključna u postizanju volumena…