Gdje ide autoindustrija: S električnim automobilima dolazi još jedna velika nestašica 2025. ili 2026 godine!

Proizvođači automobila dugo su se oslanjali na vanjske dobavljače baterija, uglavnom iz Kine ili Južne Koreje

Prelazak na električnu mobilnost imperativ je Europske unije kojoj i mi pripadamo. Dobro, otvara se prostor i vozilima na gorive ćelije vodika, ali, kako se sada čini, električna vozila bit će dominantna. S električnom mobilnošću svijet preko noći neće postati ljepše mjesto, odnosno i ona će potaknuti nove krize i preslagivanje strateških karata. Direktor automobilskog koncerna Stellantis Carlos Tavares, na primjer, očekuje nestašicu baterija i sirovina zbog prelaska na elektromobilnost. 

Problemi s opskrbom baterijama pogodit će automobilsku industriju 2025. ili 2026. godine.
– Ako ne bude manjka baterija, tada će postojati značajna ovisnost zapadnog svijeta o Aziji. To je nešto što možemo lako predvidjeti – rekao je Tavares na konferenciji Financial Timesa.

Proizvođači automobila dugo su se oslanjali na vanjske dobavljače baterija, uglavnom iz Kine ili Južne Koreje. No sada kreću s podizanjem proizvodnih pogona za baterije. Međutim, za povećanje kapaciteta proizvodnje trebat će nekoliko godina. Europski automobilski divovi ostat će ovisni o dobavljačima kao što su LG Chem, Samsung (Južna Koreja), Panasonic (Japan) i CATL (Kina).

Šef Stellantisa također predviđa nestašicu sirovina što bi moglo dovesti do strukturalnih izazova. U usporedbi s motorima s unutarnjim izgaranjem, električni automobili su pravi teškaši i u prosjeku su teži 500 kilograma. Rudarenje sirovina poput koblata nosi nove geopolitičke rizike.

– Što je sljedeće? Gdje je čista energija? Gdje je infrastruktura za punjenje? Gdje su sirovine? Koji su geopolitički rizici u nabavci tih roba? Tko ima u vidu širu sliku ove promjene – rekao je šef Stellantisa na konferenciji Financial Timesa.