Jesmo li na pragu velikog napretka: Uskoro će na ceste električni BMW IX s više od 900 km dometa!

Krajem godine će IX s novom baterijom biti na cesti, a potom će u ONE-u moći potvrditi ili opovrgnuti svoje brojke

Uporno ponavljamo da su električni automobili odlični u nekim uvjetima (gradska vožnja, kraće međugradske relacije), ali kada, na primjer, krećete iz Splita za Zagreb pa se morate popeti na Klis, pa vas tijekom putovanja očekuje i uspon na Velebit – vjerojatna su dva punjenja baterija. Uzmite još skromnu mrežu punionica i turističke gužve – putovanje s električnim automobilom može se pretvoriti u jednu od onih avantura koja vam je draga poput prekida programa na TV-u tijekom nogometne utakmice.

Sveti gral električne mobilnosti je domet (tomu možemo dodati i brzinu punjenja baterija). Onaj tko pronikne u tajnu autonomije veće od 800, 900 km taj će postati multimilijarder.

Ako je suditi po prvim najavama, možda i nismo toliko daleko važnom iskoraku. Prije šest mjeseci start-up za razvoj baterija Our Next Energy ugradio je u Teslin Model S baterije vlastitog dizajna. S novim baterijama Model S prešao je 1225 kilometara, mnogo više od 650 km koliko je deklarirano s tvorničkim baterijama.

Sljedeći cilj je BMW-ov električni SUV IX, koji izgleda poput zafrkancije nekoliko dizajnera početnika, ali već se nametnuo kao kvalitetan tehnološki doprinos novoj klasi vozila. Our Next Energy planira u veliki SUV ugraditi svoje baterije i omogućiti IX-u autonomiju od 930 kilometara. BMW je jedan od ulagača u Our Next Energy ili ONE pa je ova suradnja razumljiva.

Novu tehnologiju, odnosno Gemini bateriju, ONE objašnjava terminom dual-kemijska baterija proširenog dometa. ONE objašnjava da baterija koristi dvije odvojene kemijske formule, obje temeljene na litij-ionskim baterijama. Svaka je optimizirana za drugačiji slučaj upotrebe, kako bi pohranila više energije od ostalih tehnologija baterija. Ovaj energatski proizvod koristi manje litija, kobalta, nikla i grafita od konkurenata.

Krajem godine će IX s novom baterijom biti na cesti, a potom će u ONE-u moći potvrditi ili opovrgnuti svoje brojke. U slučaju uspjeha korak smo bliže električnim automobilima koji se nakon uspona na Klis neće osjećati poput kompulzivnog pušača na drugom kilometru maratona. Bez zraka, odnosno dramatično smanjenog kapaciteta električne energije.