Na spomen Wankelova motora prva je asocijacija Mazda, a stariji zaljubljenici u automobile sjetit će se i NSU-a, njemačkog proizvođača kojega je novi tip agregata koštao glave (zbog nepouzdanosti). Još 1957. NSU je imao prvi prototip.
Kasnih šezdesetih Rusi, odnosno Sovjeti, promatrali su što se događa u zapadnom dijelu Europe, a njihovu inženjersku maštu posebno su golicali rotacijski motori. Manjih, kompaktnijih dimenzija, omogućavali su i smanjenje pokretnih dijelova i dijelova – općenito.
Po dobrom, starom kineskom pravilu, ako ne možeš biti prvi, a dobro je – kopiraj! Nisu Rusi pitali nikoga u NSU-u mogu li posuditi ovaj koncept. Oni su ga jednostavno prenijeli i počeli raditi na njemu. Razvoj je počeo 1974. godine, a sve je završilo uspješnim predstavljanjem prvog rotacijskog motora 1978. godine, nazvanog VAZ-311. E sad, pridjev uspješni odnosi se na činjenicu da su apsolvirali tehnologiju i predstavili motor, a nismo se još dotaknuli pouzdanosti, ali hoćemo.
Uglavnom, Wankelov motor ugrađen je u VAZ-2101 Žiguli. U to vrijeme razvijao je zavidnih 70 KS pri 6000 o/min te 95 Nm okretnog momenta od 3500 do 4000 o/min. Ova posebna verzija bila je namijenjena partijskim dužnosnicima, djelatnicima tajne službe (KGB) i policajcima. No, njihova fasciniranost tehnološkim novumom trajala je kratko, dok izbrojite do 20.000. Blizu te brojke na pokazivaču prijeđenih kilometara motor bi se raspao. Trajnost bi mu bila veliki problem, kao svojevremeno i NSU-u.
No, u Ladi nisu odustajali, pa su kreirali i motor s dva rotora, koji je došao do 115 KS. Opet su ta tehnološka čuda bila namijenjena smo odabranim članovima socijalističkog poretka. Lade s ovim motorom su bile najbrže na cesti.
Na radost naroda, verzije Wankelovih motora s jednim rotorom bile su dostupne široj publici od 1982. godine.
Wankelov motor s dva rotora kasnije je završio i u modelu VAZ-2109 Samara i s njim je taj kompakt jurio do stotke za osam sekundi i trošio oko sedam litara goriva pri brzini 90 km/h.
Na kraju su u Ladi konstruirali i model s tri rotora te 210 KS, koji je koristio GAZ-3102, ali ta je serije bila ograničena. Posljednji Ladin Wankelov motor proizveden je 1990. godine.
Upotreba Wankelovih motora nije bila ograničena na automobile. Rusi su također eksperimentirali s ovom vrstom izvora energije za helikoptere, avione i čamce.