Katastrofa izbjegnuta za dlaku: Jedan Airbus se zbog greške skoro zabio u tlo u Francuskoj!

O cijelom slučaju otvorena istraga, a jedno od pitanja je i zašto se nije aktivirao jedan od sustava za alarmiranje

Zrakoplovne nesreće na komercijalnim letova su rijetke, ali kada se dogode, posljedice su uglavnom tragične. Mnogo je parametara sigurnosti koji brinu o tome da avion sigurno stigne do cilja, ali ponekad se dogode greške… Nedavno objavljeni izvještaj Francuske agencije za istraživanje nesreća u civilnom zrakoplovstvu (BEA) opisuje jedan slučaja kada je u djeliću sekunde izbjegnuta katastrofa. Malo je nedostajalo da se zrakoplov sruši na tlo u pariškoj zračnoj luci Charles de Gaulle ovog proljeća, a piloti su izbjegli pogibeljnu nesreću za samo dva metra.

Airbus A320 kojim upravlja Airhub Airlines, malteški čarter prijevoznik zamalo se srušio na prilazu zračnoj luci krajem svibnja. Avion je poletio iz Stockholma u Švedskoj 23. svibnja u 9:30 sati s kapetanom, kopilotom, kabinskim osobljem i 172 putnika. Čini se da je prilikom slijetanja kontrolor zračnog prometa očitao jednu netočnu znamenku u četveroznamenkastom broju.

U 11:32:24, pri prilazu aerodromu, kontrolor leta (ITM) dao je upute posadi da se spusti na 1800 metara s netočnim QNH-om (1011 umjesto 1001 važećeg u to vrijeme). QNH je postavka lokalnog atmosferskog tlaka za visinomjer u avionu, koja se koristi za određivanje visine aviona u odnosu na razinu mora. Netočna znamenka u ovom slučaju znači da su instrumenti AirHub A320 prikazali očitanu visinu koja je otprilike 82 metra viša nego što je avion letio. Također, treba napomenuti da je A320 bio u oblaku veći dio prilaza, tako da posada nije imala vizualne reference kroz vjetrobransko staklo aviona, a kontrolori u tornju u zračnoj luci nisu mogli vidjeti letjelicu.

S netočnom visinom, Airbus A320 bio je na putu da sleti 1,6 kilometara prije same piste. Upozorenje na minimalnu sigurnu visinu aviona (MSAW) aktiviralo se dva puta tijekom prilaza, ali alarmantno je da se sustav za praćenje terena i upozoravanje u zrakoplovu (TAWS) nije aktivirao. Prema radio visinomjeru, zrakoplov je stigao na manje od dva metra od tla prije nego što je kapetan podigao zrakoplov i odlučio se na drugi prilaz pisti, koji je bio uspješan.

O cijelom slučaju otvorena istraga, a jedno od pitanja je i zašto se TAWS nije aktivirao