Mala revolucija u autoindustriji: Predstavljen je elektromotor koji se ne pregrijava na vršnim opterećenjima!

SCT motor bit će predstavljen na sajmu IAA Transportation u Hannoveru u rujnu

Njemački proizvođač autodijelova Mahle najavio je revolucionarni motor kontinuiranog momenta (SCT) za električna vozila, sposoban isporučivati ​​više od 90 posto svoje vršne snage bez pregrijavanja – i radit će bez magneta. Električni motori, za razliku od motora s unutarnjim izgaranjem, često imaju odvojene vršne i trajne (ili nazivne) snage. To je zato što njihovo dugotrajno pokretanje pri visokim opterećenjima može rezultirati visokom toplinom te oštetiti komponente, pa proizvođači ugrađuju sustave za ograničavanje topline koji smanjuju izlaznu snagu.

Mahle kaže da njegov novi SCT motor postiže kontinuiranih 90 posto vršne snage. Koristi inovativni sustav za hlađenje ulja koji uvlači ulje kroz središnji usisnik, zatim koristi centrifugalnu silu rotora koji se okreće i pumpa ulje oko zavojnica statora. Izvučena toplina može se prikupiti za korištenje negdje drugdje u vozilu (za grijanje) ili izvući kroz hladnjak.

Rezultat je, kaže tvrtka, iznimno kompaktan, lagan i učinkovit električni motor sposoban razvijati visoku snagu u dugim intervalima. Ovo je, kaže Mahle, motor koji može vući veliki električni kamion po dugom, strmom planinskom prijevoju bez gubitka snage ili podnijeti agresivno gomilanje krugova na trkaćoj stazi u automobilu visokih performansi.

Mahle kaže da je koncept motora SCT prikladan za osobna vozila, gospodarska vozila, građevinske strojeve i traktore, a zbog svoje malene mase i dimenzija donosi brojne uštede (u cijeni, prostoru…). Trenutačni prototipovi SCT motora trenutno koriste neodimijske magnete, ali Mahle kaže da će se koncept dobro slagati s dizajnom bez magneta. Prošle smo godine pažljivo pogledali Mahleove inovacije motora bez magneta – koji nemaju rijetke metale i umjesto toga koriste beskontaktnu indukciju za induciranje precizno podešenih elektromagnetskih polja u zavojnicama u rotoru. Tvrtka kaže da su jeftini i vrlo učinkoviti, i što je značajno, ne oslanjaju se na opskrbni lanac iz Kine. SCT motor bez magneta zahtijevao bi malo više prostora za montažu od neodimijske verzije.

– Lako je izraditi velike elektromotore koji daju kratkoročne visoke performanse – rekao je Martin Berger, potpredsjednik korporativnog istraživanja i naprednog inženjeringa u Mahleu, u priopćenju za javnost.

– Ono što je do sada nedostajalo tržištu bili su izdržljivi, kompaktni pogoni. Naš novi SCT E-motor je rješenje.”

SCT motor bit će predstavljen na sajmu IAA Transportation u Hannoveru u rujnu.