Konkurencija ne kuca na vrata, ona je već provalila u kuću i razbacuje stvari, ruši kristalne čaše, razbila je venecijansku gondolu, nožićem ostavlja tragove na namještaju… Ovo je slikovit pokušaj da vam objasnimo s čime se Volkswagenova grupa svakodnevno susreće u Europi i svijetu. Nisu samo Stellantis, Toyota, Hyundai i Tesla u pitanju, tu su i kineski proizvođači automobila te brojni start-upovi koji sanjaju o tržišnoj relevantnosti i nokautiranju divova.
Dosad su odnose u Volkswagenovoj grupi često obilježavale dvorske spletke pa je konkurencija među bratskim markama podsjećala na odnose braće i sestara koji moraju podijeliti roditeljsku vikendicu u, na primjer, Rogoznici. Ponekad je kućna zavist bila toliko velika da je gušila razvoj. S tim je navodno gotovo, odnosno barem tako kaže Thomas Schaefer, direktor Volkswagena i svih, nazovimo ih, masovnih marki u koncernu.
Kaže Schaefer da će od sada Volkswagen, Seat i Škoda dijeliti veliku količinu komponenti, a razlike će biti u dizajnu. Doduše, nije da se ni dosad nije dijelilo, ali sad će biti još više toga. Ideja je povećati profitabilnost. Također, optimizirat će se proizvodni pogoni, odnosno s jedne linije će silaziti više proizvoda različitih marki, koji su kompatibilni. Na primjer, dosad se Passat proizvodio u Njemačkoj, a Superb u Češkoj. S novom generacijom će Volkswagenov i Škodin model srednje klase biti Made in Slovakia i dijelit će tvornicu.