Proizvodnja Škode 1200 ‘Sedan’ s čeličnom karoserijom započela je u tvornici u gradu Mladá Boleslav prije 70 godina, a taj tehnološki napredak otvorio je put učinkovitoj serijskoj proizvodnji. Osim toga, karoserija je omogućila veću unutrašnjost, kao i povećanje pasivne sigurnosti uz smanjenje težine vozila, a tijelo Sedana bilo je jedno od prvih u koje je optimizirano u zračnom tunelu.
Upravo tog 11. srpnja 1952. dogodio se veliki napredak u tehnologiji proizvodnje – prelazak s drvenih na metalne karoserije značio je da su se stolari, odgovorni za izradu drvenih okvira karoserije, morali okrenuti izradi transportnih kutija za vozila. Nova Škoda 1200 Sedan bila je prvi model s potpuno čeličnom konstrukcijom i integriranim blatobranima, koji su poboljšali unutarnji prostor i povećali pasivnu sigurnost dok su glatke i zaobljene površine olakšale servisiranje.
Škoda 1200 Sedan predstavljala je i evoluciju koncepta šasije sa središnjim cjevastim okvirom koji je bio račvan sprijeda i stoga je mogao primiti benzinski motor s OHV kontrolom ventila i drugim inovativnim komponentama. Ugrađen je sinkornizirani mjenjač s četiri brzne, a pogon je bio na stražnje kotače koji su imali neovisan ovjes. Automobil je postizao najveću brzinu od 105 km/h te trošio 10 litara goriva na 100 km.
Zahvaljujući novoj karoseriji, automobil je imao malu masu praznog vozila od samo 1050 kilograma. Sedan s pet sjedala imao je pregrađeni prtljažni prostor s odvojeno dostupnim rezervnim kotačem i kompletom alata koji je u to vrijeme bio obavezan. Škoda 1200 Sedan prolazila je stalnu modernizaciju. Prilagodbe su optimizirale čvrstoću karoserije i smanjile unutarnju buku. Inovacije su također uključivale moderne pokazivače, koji su zamijenili ranije pokazivače smjera.
Otac Sedana Josef Velebný (1906.-1989.) bio je jedan od najistaknutijih osoba u području karoserija u to vrijeme. Radio je u tvornici automobila u Mladá Boleslav od 1925., a vodio je odjel za dizajn karoserije od 1946. Tada su započela i sustavna istraživanja i razvoj na području aerodinamičke optimizacije, što je rezultiralo većim maksimalnim brzinama i manjom potrošnjom goriva. Tada su se istraživanja provodila pomoću drvenih modela u mjerilu 1:5 i 1:10 u zračnom tunelu promjera 1.8 metara.
Prednosti čelične karoserije nisu bile očite samo u notchback verziji, već i u lakim gospodarskim vozilima. Njihova proizvodnja započela je 1952. u tvornici Vrchlabí. Na mjestu Kvasiny izgrađene su verzije vozila hitne pomoći s prostorom za dva nosila kao i za posadu. Početkom 1953. asortiman je proširen na praktični Škoda 1200 STW karavan s jednodijelnim stražnjim vratima koja se otvaraju sa strane. Sklopiva sjedala bila su dostupna samo s desne strane vozila kako bi se omogućila čvršća karoserija. U verziji s dva sjedala, karavan je nudio 1750 mm dugu, 1380 mm široku utovarnu površinu.
Obnovljeni model sa snažnijim motorom počeo je silaziti s proizvodne trake početkom 1956. godine. Imao je snagu od 45 KS (33,1 kW) pri 4200 o/min. Proizvodnja serije 1200/1201 završila je u jesen 1961. nakon što je proizvedeno 67.071 vozilo, od čega je oko 27.000 imalo notchback karoseriju i oko 15.000 bili su karavani, dok su preostale jedinice bile verzije gospodarskih vozila.