Uredba Europske unije iz 2017. godine o zaštiti od manipulacije s brojačem kilometara još se ne primjenjuje dok istraživanje Njemačkog autokluba (ADAC) dokazuje da se kilometražom novih automobila i dalje može lako manipulirati. No dva njemačka proizvođača automobila sada tvrde da imaju rješenje.
Namještanje kilometraže danas je rutina i nudi se već od 50 eura. Policija pretpostavlja da je svakom trećem prodanom rabljenom automobilu u Njemačkoj namještena kilometraža. Prevaranti povećavaju vrijednost u prosjeku za 3000 eura po automobilu, varajući kupce rabljenih automobila ili leasing kuće. Procijenjena ukupna šteta u Njemačkoj je oko 6 milijardi eura godišnje.
Uredba EU 2017/1151 formalno propisuje da se kilometraža u automobilu mora sustavno čuvati. Zakon se od rujna 2017. primjenjuje na nove modele vozila, a od rujna 2018. na sve nove automobile. No sve do danas nedostaje detaljan propis kako bi ta zaštita trebala izgledati i koje neutralno tijelo bi je trebalo provjeravati. Rezultat svega toga – varanje se nastavlja ali ne na svim automobilima.
Prilikom pregledavanja relevantnih web stranica s rabljenim vozilima, stručnjaci ADAC-a primijetili su da se to više ne odnosi na Audi A3 (od 2020.) i VW Golf 8 (od kraja 2019.). Ovi bi modeli mogli biti bolje zaštićeni od prevare s kilometražom od mnogih konkurenata. Razlog su novi računalni čipovi s HSM-om (Hardware Secure Module) koji se koriste za zaštitu kilometraže.
Volkswagen najavljuje i daljnje mjere za sprečavanje namještanja kilometara.