Grupa inženjera sa Sveučilišta Maryland (SAD) testirala je ljušture rakova i hitin, koji sadrže, kao zamjenu za vrlo skupi litij u baterijama za električne automobile. Ne treba zaboraviti da ekstrakcija litija ima znatnu i destruktivnu cijenu za okoliš. Nadalje, litij-ionske baterije nije lako razgraditi ili reciklirati. Cijena litija na tržištu se popela na ogromne vrijednosti. Rusko-ukrajinski rat također je bio jedan od okidača, budući da je Rusija najveći izvoznik litija na svijetu, a zbog međunarodnih embarga nametnutih Putinu izvoz je zaustavljen.
Među različitim materijalima, znanstavnici sa Sveučilišta Maryland otkrili su da je kitozan odlična opcija za budućnost baterija za vozila s nultom emisijom. U studiji objavljenoj prije nekoliko dana ističu se sjajni rezultati s ovim polimerom. Desetljećima je znanstvena zajednica izdvajala hitin iz ljuštura rakova za sve vrste primjena, od tekstila do biorazgradive plastike. I hitin i njegov sestrinski polimer kitozan smatraju se ekološki prihvatljivima i netoksičnima pa je bilo mnogo interesa za ugradnju ovih kemijskih spojeva u baterije.
Još 2016. godine u laboratoriju na Sveučilištu British Columbia otkrili su da se, kuhanjem kitina s dušikom na visokim temperaturama, oklop raka transformira u materijal pogodan za elektrode. Rad u laboratoriju na Sveučilištu Maryland doveo je do sjajnih rezultata. Ovaj materijal je generirao električnu struju od 50 miliampera po kvadratnom centimetru tijekom 400 sati (ili 1000 ciklusa punjenja), što je vrlo blizu onome što mogu male litijeve baterije.
Još jedna od velikih prednosti hitina je njegova cijena. Hitozan košta samo oko 1,75 USD po gramu, a nije bilo potrebno puno materijala da se napravi prototip Sveučilišta Maryland (oko 20 mikrograma za bateriju veličine novčića).
Svijet i autoindustrija možda dobiju ekonomski i ekološki prihvatljiviju alternativu, ali ne možemo ne primijetiti: jadni rakovi!