Veliki korak za autoindustriju: Otkrivene su bakterije koje ‘jedu’ naftu i pretvaraju je u vodik!

Prirodni podzemni mikroorganizmi troše ugljik unutar fosilnih goriva, oslobađajući pritom 20 do 50 tona vodika po polju 

Američki start-up, Cemvita Factory, uz potporu investitora kao što su Mistubishi i United Airlines, obećava proizvodnju čistog tzv. zlatnog vodika za manje od 1 USD/kg kroz nadasve zanimljivu tehniku. Teksaška tvrtka namjerava pumpati posebne mikrobe u iscrpljene i napuštene naftne i plinske bušotine, gdje će oni jesti ugljik iz fosilnih goriva te izlučivati kisik. Zlatni vodik novi je izvor ugljično neutralnog vodika proizvedenog iz iscrpljenih naftnih ležišta koja su spremna za zatvaranje i napuštanje. S time bi produžili vijek trajanja bušotina koje bi inače predstavljale značajan teret, navodi se u priopćenju za tisak tvrtke.

U početku, naftne bušotine počnu s maksimalnom proizvodnjom. Proces se usporava kada je za ekstrakciju preostale nafte potrebno više energije nego što je možete prodati. Tada se ostavlja višak u iscrpljenim bušotinama, a upravo to Cemvita želi iskoristiti i sve takve bušotine pretvoriti u biološke farme vodika. Prema tvornici Cemvita, podzemni mikroorganizmi troše ugljik unutar fosilnih goriva, oslobađajući pritom 20 do 50 tona vodika po polju u procesu, što rezultira najnižim mogućim troškom proizvodnje vodika danas pa su i najveći igrači u energetskom i industrijskom sektoru navodno sasvim ozbiljno primili novost.

Cemvita počinje s radom u laboratoriju, genetski modificirajući mikroorganizme. Znanstvenici su povećali performanse mikroba šest i pol puta u odnosu na stopu potrebnu za proizvodnju vodika od 1 USD/kg, što je ključna prekretnica neophodna za napredovanje programa prema komercijalizaciji. Nakon što je izvedba poboljšana, došlo je vrijeme za probu u stvarnoj bušotini. Taj proces odrađen je u Teksasu gdje je tim uspješno izmjerio koncentracije vodika tri veličine veće iznad osnovne vrijednosti. Projekt ide dalje… Čisti hidrogen mogao bi imati ogroman utjecaj na razvoj u autoindustriji i cijelo transportnoj industriji kao važno pogonsko gorivo.