Katapultom u svemir: Privatna tvrtka lansirala je NASA-in teret visoko u nebo!

Moraju li se sateliti lansirati samo pomoću skupih i velikih raketa? Čini se da ne moraju. Tvrtka SpinLaunch je lansirala NASA-in teret pomoću svog inovativnog katapulta, odnosno ubrzala ga je u svom testnom suborbitalnom akceleratoru, koji postižu brzine do 8000 km/h. Test je proveden u svemirskoj luci America u Novom Meksiku 27. rujna. To je dio kampanje testiranja kako bi se utvrdilo mogu li znanstveni tereti i sateliti preživjeti stres procedure lansiranja. U izjavi za tisak, tvrtka je objavila da je posljednji let pokazao da su korištene satelitske komponente kompatibilne s procesom lansiranja.

NASA-in teret nije jedini lansiran. SpinLaunch je također katapultirao terete Airbusa, Sveučilišta Cornell i Outposta koji se bavi razvojem satelita. NASA-in korisni teret dizajniran je za hvatanje kritičnih podataka o letu. Sadržavao je žiroskop, magnetometar, dva akcelerometra te senzore za temperaturu i vlažnost. SpinLaunch je otkrio malo konkretnih detalja o testnom letu, osim činjenice da je teret postigao visinu od 9150 m. Tvrtkin suborbitalni akcelerator promjera 33 metra prototip je za njegov konačni 100-metarski orbitalni lansirni sustav pune veličine, za koji se nada da će biti spreman za operativna lansiranja do 2026.

Oba sustava su kružni akceleratori, pokretani električnim pogonom koji koriste mehaničku ruku za prebacivanje tereta u krug i ubrzavanje. Zatim ispuštaju teret kroz lansirnu cijev i prema svemiru. Privatna svemirska tvrtka tvrdi da će njezina metoda biti mnogo jeftinija jer eliminira 70 posto goriva i infrastrukturnih zahtjeva za tradicionalno lansiranje rakete. Također je ekološki prihvatljiviji jer koristi samo mali raketni motor za završno orbitalno ubacivanje.