Novi dizelski supertanker ima veliku pomoć u vožnji: Za smanjenje potrošnje goriva opremljen je jedrima!

Osim dizelskih motora, tanker je opremljen s dva para jedara s krutim krilima

Tvrtka Dalian Shipbuilding Industry Co., Ltd (DSIC) isporučila je M/V New Aden, inovativan brod, koji štedi energiju, odnosno gorivo pri plovidbi. Novu generaciju supertankera koji štedi energiju i štiti okoliš brodogradilište je isporučilo za China Merchant Energy Shipping Co., Ltd (CMES). U usporedbi s drugim tankerima ima izvanredne ukupne performanse kao što su optimizacija operativnih performansi broda, smanjenje potrošnje goriva, poboljšanje performansi jedrenja po vjetru i valovima, što pridonosi sigurnosti i zaštiti okoliša. Supertanker ima ukupnu duljinu od 333 metra, širinu od 60 metara i visinu od 30 metara.

Osim dizelskih motora, tanker je opremljen s dva para jedara s krutim krilima nove generacije. Podignuto jedro ima visinu od 40 metara, a ukupna površina jednog jedra je oko 1200 četvornih metara. Lopatica jedra izrađena je od kompozita karbonskih vlakana. Postignuta je mala masa i velika čvrstoća te dobra otpornost na koroziju u okruženju sa slanom morskom vodom. Visokoautonomni inteligentni sustav upravljanja značajno poboljšava prilagodljivost jedara. Ovaj sustav je navodno jednostavan za korištenje. Uzimajući rutu Bliski istok – Daleki istok ekonomičnom brzinom kao primjer očekuje se da će korištenje jedara postići prosječno smanjenje potrošnje goriva od 9,8%.