Čvrste baterije ne rješavaju važan problem: One traže još više litija!

Uz elektrifikaciju prometa, sljedećih nekoliko godina tehnologije proizvodnje baterija bit će ključne za industriju

Baterije za električna vozila i one koje će se koristiti za stabilizaciju potražnje za energijom ušesterostručit će potražnju za litijem u sljedećih 10 godina, a situacija će se pogoršati s dolaskom tehnologije čvrstog elektrolita, koja također koristi litij. Uz elektrifikaciju prometa, sljedećih nekoliko godina tehnologije proizvodnje baterija bit će ključne za industriju. Izvješće tvrtke Benchmark Minerals predviđa da će se globalna potražnja za litijskim baterijama povećati šest puta u sljedećih 10 godina te da će porasti za 22% kada stignu baterije s čvrstim elektrolitima. Mnogo je potencijalnih alternativa litijskim baterijama, ali za sada, to ostaje najbolja komercijalno dostupna opcija i nejasno je kada će je i koja tehnologija zamijeniti. Izvještaj Benchmark Mineralsa jasno najavljuje koliko će nam litija trebati u budućnosti. Čak i uz visoki postotak koji dolazi od recikliranja sirovina, izvještaj sugerira da će nam do 2035. trebati oko 336 novih rudnika srednje veličine kako bismo zadovoljili potražnju.

Potrebe za novim sirovinama do 2035. godine:

– 59 novih rudnika litija koji prosječno proizvode 45.000 tona

– 38 novih rudnika kobalta koji proizvode 5000 tona

-72 nova rudnika nikla koji proizvode oko 42 500 tona

– 97 novih rudnika grafita u prirodnim pahuljicama koji proizvode oko 56.000 tona

– 54 nova rudnika sintetičkog grafita koji proizvode prosječno 57 000 tona

Konkretno, što se tiče litija, predviđa se kratkoročni višak, prema Međunarodnoj agenciji za energiju, ali do 2030. postojeći rudnici i projekti u izgradnji moći će proizvesti samo oko polovicu potrebne potražnje. Rudnicima litija koji su počeli s radom između 2010. i 2019. trebalo prosječno 16,5 godina da se razviju.