Koliko točno svaki uključeni uređaj i sustav smanjuje domet električnih automobila? Grijanje čak 30 kilometara…

Iz navednih podataka jasno se može vidjeti da grijanje unutrašnjosti daleko najviše smanjuje domet

Svatko tko vozi električno brzo se navikne na štednju električne energije u vozilu, a sve kako bi uštedio troškove punjenja i, iznad svega, doseg. Koliko dodatne nergije i kilometara troše razni uređaji u vozilu? S trendom prema električnim pogonima mijenjaju se mnoge navike koje su vozači zavoljeli. Stoga dulje ture morate planirati drugačije nego s motorom s unutarnjim izgaranjem i obratiti posebnu pozornost na potrošnju energije i domet. Ovo je osobito važno u hladnijim mjesecima u godini, budući da padajuća temperatura posebno opterećuje bateriju.

Za razliku od vožnje u konvencionalnom automobilu, grijanje unutrašnjosti, na primjer, može imati primjetan učinak na doseg. Ali što je s ostalim potrošačima električne energije? Funkcije poput svjetla, radija ili grijanja stražnjeg stakla važne su za sigurnost i udobnost vožnje. U električnim automobilima ne napajaju se izravno iz velike pogonske baterije, već, kao kod modela s unutarnjim sagorijevanjem, putem zasebne 12-voltne mreže. Taj akumulator (koja je, uzgred budi rečeno, također odgovorna za većinu kvarova u električnim vozilima) zatim se ponovno puni glavnom baterijom.

Iz navednih podataka jasno se može vidjeti da grijanje unutrašnjosti daleko najviše smanjuje domet. Gašenje svjetla ili grijanja stakala radi uštede električne energije stoga nema smisla i nije vrijedno sigurnosnog rizika.

Ovoliko energije troše dodatne funkcije i smanjuju domet (po satu rada u električnom automobilu koji treba 17 kWh/100 km): Grijanje 5 kW – 30 km, grijanje sjedala 0,1 kW – 600 metara, dnevna svjetla 0.125 kW – 750 metara, maglenke 0.11 kW – 650 metara, grijanje prednjeg i zadnjeg stakla 0.8k W – 4.7 km, upaljač 0,2 kW – 1,2 km, USB utičnica za punjenje 0.1 kW  – 600 metara, radio i sat navigacije 0.03 kW – 180 metara i grijanje vanjskog ogledala 0.04 kW – 240 metara.