U luci Newcastle u Australiji jučer je vladalo veliko uzbuđenje jer je na svoje prvo putovanje krenuo brod Shofu Maru, prvi takve vrste, koji koristi moderan pogonski sustav na vjetar kako bi se smanjile emisije štetnih tvari.
Moderni sustavi temeljeni na, po mnogima, najčišćem izvoru energije – energiji vjetra, već su implementirani kao rješenje za različite vrste komercijalnih i turističkih plovila, ali do sada nikada nisu bili implementirani kao pogon za velike teretne brodove. Japanski brodograditelj Mitsui OSK Lines napravio je upravo to. Njegova najnovija kreacija, Shofu Maru, pionirski je brod za prijevoz ugljena opremljen pogonskim sustavom na vjetar s tvrdim jedrima. Dovoljno velik za prijevoz više od 80.000 tona ugljena, a za kretanje koristi gorivo i snagu vjetra. Brod posjeduje inovativni sustav Wind Challenger koji iskorištava snagu vjetra uz pomoć teleskopskog jedra od staklo-plastike koje se može produžiti do 55 metara.
Na svom putu od brodogradilišta u Japanu do Australije, očekuje se da će Shofu Maru smanjiti potrošnju goriva za 5%, piše ABC News Australia. Premda se to na prvi pogled ne čini puno, to je jednako količini od 25.000 litara goriva, a to je značajno smanjenje. Pretpostavlja se da bi Wind Challenger mogao i više pomoći u smanjenju potrošnje goriva i to do 8%, ali na ruti od Japana do SAD-a, zahvaljujući povoljnijim uvjetima vjetra na sjevernoj hemisferi.