Bez litija neme baterije, a bez baterija nema industrije električnih automobila. Rudnici litija uglavnom su pod kontrolom Kine i zahtijevaju proizvodnju koja nema pretjerane veze s ekologijom. No čini se da postoje i drugi izvori. Znanstveni tim iz Saarbrückena u Njemačkoj razvio je proces ekstrakcije litija iz morske vode. Novi pristup istraživačkog tima na Leibniz institutu za nove materijale (INM) u Saarbrückenu oslanja se na modificiranu bateriju za filtriranje vrijednih soli iz morske vode. Prema radu, koji je objavilo Američko kemijsko društvo, proces bi trebao biti posebno niskoenergetski, a u isto vrijeme vrlo isplativ.
Metoda koju koriste istraživači INM-a u Saarbrückenu još je u povojima. Međutim, testovi u malom pilot postrojenju pokazali su da jedan četvorni metar aparata može izdvojiti oko 18 kilograma litija iz morske vode u roku od godinu dana. S obzirom na to da konvencionalna baterija automobila sadrži oko 13,5 kilograma litija, to je poprilično skromna količina. Postrojenje bi trebalo znatno proširiti i modificirati, što bi se isplatilo s obzirom na to da morske vode ima u dovoljnim količinama na Zemlji.